شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : اشکان دژآگه پس از فصلی پر فراز و نشیب به‌نظر می‌رسد که کم‌کم راه خود را باز یافته است.

 اعتماد مربیان و گل‌های اخیر او در دربی بوندس‌لیگا، اعتماد به‌نفس این بازیکن ۲۱ ساله‌ ایرانی-آلمانی را افزایش داده است.

اشکان دژاگه مهاجم تیم وولفسبورگ آلمان، کم‌کم به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود. دو گلی که او چندی پیش در بازی مقابل تیم هانوفر به ثمر رساند و اعتماد مربی، فلیکس ماگات، روحیه‌ مضاعفی به او بخشیده است.
 
دژاگه می‌گوید: «گاهی اوقات مسائل آن‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود».  او از فراز و نشیب‌هایی می‌گوید که در دوران بازی خود، در زمین و کنار زمین فوتبال تجربه کرده است.

زمانی که بدترین روزهای خود را می‌گذراند و به‌خاطر سطح بسیار پایین آمادگی، حتی در ترکیب وولفسبورگ هم قرار داده نمی‌شد. زمانی که رسانه‌ها سکوت او را در دادگاه توصیف می‌کردند، وقتی که شاهدان عینی گریختن او را از صحنه‌ تصادف شرح می‌دادند.

گزارش‌هایی که از محکومیت او و پرداخت جریمه‌ ۴۰ هزار یورویی خبر می‌دادند و اخباری که از توقیف سه ماهه‌ گواهینامه‌ رانندگی او منتشر می‌شدند.
 
اخباری که حکایت از جریحه‌دار شدن روح آلمانی داشتند، زمانی که دژاگه در اکتبر گذشته، تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال آلمان را در بازی مقابل اسرائیل همراهی نکرد. عصبانیتی که سپس با توضیح اشکان اندکی آرام گرفت؛ وقتی که او گفت که نه با اهداف نژادپرستانه و یهودی‌ستیز، که به "دلایل شخصی" به اسرائیل سفر نکرده است: به‌خاطر خانواده‌اش که در ایران زندگی می‌کنند.
 
اشکان دژاگه لطف مربی خود را در این دوران سخت به یاد می‌آورد: «اعتماد او (ماگات) به من قدرت داد». مزد اعتماد مربی، چند بازی درخشانی بود که دژاگه در دور رفتبوندسلیگااز خود ارائه داد.
 
هواداران هم همواره در کنار او بودند، هوادارانی که او را به‌خاطر استارت‌های انفجاری‌اش، "مستر دینامیت" می‌نامند: «من در آن زمان همواره این حمایت را حس کردم و باید آن را جبران کنم» .
 
اشکان دژاگه دیگر با پست مهاجم هم غریبی نمی‌کند: «من اصلاً نمی‌دانستم که چنین شم گل‌زنی بالایی دارم، اما مهم‌تر از همه این است که در خدمت تیم باشم».
 
البته وولفسبورگ نمی‌تواند چندان از اوج‌گیری دوباره‌ بازیکن ۲۱ ساله‌ خود خوشحال باشد، چراکه جریان دادگاه او باز هم سر زبان‌ها افتاده است. اما به عقیده‌ دژاگه، هرچه در آینده پیش آید، دیگر پیشرفت او را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

منبع : دویچه‌وله

کد خبر 49169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز