دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

رئیس قوه قضاییه گفت: اولین مراکزی که برای تعطیلی اجتماعات خود اعلام آمادگی کردند، نهادهای مرتبط با روحانیت، مساجد، نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بود.

سید ابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، شیوع ویروس کرونا را از بلایا و مصائب امروز جهان دانست و از مجاهدت‎های خادمان عرصه بهداشت و درمان کشور که با ایثار و ازخودگذشتگی وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شده‎اند و همچنین نیروهای مردمی پشتیبان آنها در بخش‎های مختلف کشوری و لشکری قدردانی کرد.

آیت‎الله رئیسی با اشاره به حضور وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا و تأکید بر لزوم کمک همه‌جانبه به این وزارتخانه تأکید کرد: در جبهه جنگ هم کار کسی که در خط مقدم مشغول رزم است، تأمین ادوات و پشتیبانی نبوده و این امر بر عهده مجموعه‎ای به نام پشتیبانی است. امروز هم لازم است مسئولیت تأمین نیازهای لجستیکی و بهداشتی مراکز درمانی توسط مراکزی غیر از وزارت بهداشت صورت گیرد تا این وزارتخانه بر مأموریت‎هایش در عرصه بهداشت و درمان متمرکز شود.

در این جلسه، دکتر مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی به ارائه گزارشی پیرامون روند مقابله با ویروس کرونا در کشور پرداخت و از پیشنهاد شعار همگانی «درخانه_می‎مانیم_تا_کرونا_را_شکست_دهیم» به عنوان شعار اصلی پویش مقابله با کرونا خبر داد و بر لزوم تشکیل یک ستاد مشترک در سطح عالی اجرایی برای مقابله متمرکز، موثر و موفق برای ریشه‎کنی ویروس کرونا تأکید کرد.

رئیس دستگاه قضا در واکنش به اظهارات رئیس سازمان پزشکی قانونی با تأکید بر لزوم ایجاد یک قرارگاه مرکزی منسجم برای برنامه‎ریزی و تصمیم‎گیری برای مقابله با کرونا اظهار داشت: امروز لازم است برای تعطیل کردن یا تعطیل نکردن برخی بخش‎ها و تهیه پروتکل‎های لازم برای اجتماعات به ویژه در شهرهایی که وضعیتشان خاص است، در یک قرارگاه مرکزی به‎صوت کاملاً حساب‎شده و با استفاده از نظرات کادر درمانی و پزشکی و وزارت بهداشت تصمیم‎گیری شود.

آیت‎الله رئیسی با تقدیر از مراجع، علما و حوزه‎های علمیه برای همکاری و همیاری در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اولین مراکزی که برای تعطیلی اجتماعات خود اعلام آمادگی کردند، نهادهای مرتبط با روحانیت، مساجد، نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بود. البته تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا این نبود که شهر خاصی قرنطینه شود و در این موضوع تصمیم‎گیری به‎صورت کامل و بدون هیچ‎گونه ممانعتی در اختیار این قرارگاه بود.

کد خبر 490972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha