جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه 4.5 میلیارد دلار بدهی لیبی را بخشید تا قراردادهای میلیاردی را برای شرکت‌های خود کسب کند

خبرگزاری اتریش از طرابلس گزارش داد، بنا به گفته محافل نزدیک به صنایع نفتی لیبی، این توافقی بود که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و معمر قذافی، رهبر لیبی توانستند به آن دست یابند.

منابع آگاه گفتند آنها پنجشنبه مذاکرات دو روزه خود را در حالی پایان دادند که ابتدا اختلاف‌نظری میان دو طرف بر سر میزان بدهی‌های طرف لیبیایی وجود داشت. روسیه معتقد بود این بدهی‌ها 4.5 میلیارد دلار است، اما لیبی از 1.6 میلیارد دلار سخن می‌گفت.

بر این اساس، دو طرف نهایتا در این خصوص به توافق رسیدند که «این بدهی‌ها در مقابل قراردادها و پروژه‌هایی که روسیه در لیبی اجرا خواهد کرد، بخشیده شود.»

همکاری در مدرنیزه کردن راه‌آهن و بخش نفتی
در همین حال خبرگزاری‌های روسی به نقل از آلکسی کوردین، وزیر دارایی روسیه گزارش دادند قراردادی برای احداث 500 کیلومتر خط آهن با ارزشی معادل 3.4 میلیارد دلار (2.2 میلیارد یورو) منعقد شده است. بدین ترتیب روسیه ارایه‌دهنده اصلی فن‌آوری در مدرنیزه کردن خط آهن لیبی خواهد بود.

کنسرسیوم دولتی گازپروم روسیه نیز اعلام کرد که با کنسرسیوم نفتی لیبی و صندوق سرمایه‌گذاری آفریقا و لیبی قراردادی را امضا کرده است که بر اساس آن بین دو طرف در بخش‌های پالایشگاهی و استخراج نفت و گاز همکاری‌هایی انجام گیرد

کد خبر 49084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز