چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

امیرسرتیپ مصطفی سلامی: بیست و نهم فروردین ماه سالروز صدور فرمان حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و سرآغاز تجدید حیات مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز مهم و ماندگاری است.

ارتش که بدنه آن با ملت بود در روزهای اوج پیروزی انقلاب و بعد از آن به صورت مکرر همگامی خود را با ملت اعلام کرد و با رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز بیعت کرد. شعار «ملت فدای ارتش، ارتش فدای ملت» خیابان‌های تهران را به لرزه درآورد؛ اما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی زیر ضربات شدید شعارهای گروهک‌های به ظاهر انقلابی قرار گرفت. در حقیقت آنها خواستار انحلال ارتش بودند.

نگاه حکیمانه و دوراندیش رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی مشت محکمی بر این شعارهای باطل زد، ایشان فرمودند:« ملت موظف است از ارتش پشتیبانی کند.» و به ارتشی‌ها فرمودند:«شما امروز لشگر اسلام و قرآن هستید. ملت موظف است به شما احترام بگذارد، موظف است از شما پشتیبانی کند، ما و اسلام پشتیبان شما هستیم تا آخر نهضت شما با ما و ما با شما هستیم...»

ارتش با دریافت حمایت قاطع حضرت امام جان گرفت و گوش به فرمان، نسبت به سازماندهی مجدد نیروهای انسانی و آماده کردن تجهیزات همت گماشت تا اینکه توطئه‌های دشمنان این ملت، یکی بعد دیگری علنی شد و در آخر استکبار که منافع‌اش در ایران برچیده شده بود؛ ارتش تا دندان مسلح عراق را به فرماندهی صدام حسین تکریتی، ( در وضعیت تغییر و تحول ارتش و شکل‌گیری نهاد نوپای سپاه) وادار به هجوم به این مرز و بوم کرد.

ارتش با پایان یافتن جنگ تحمیلی و برقراری آتش‌بس،  اکنون می‌بایست در جهت بهینه‌سازی تجهیزات، تحول در آموزش‌ها، بازنگری مدارک و کتب آموزشی، آماده‌سازی تجهیزات اقدام کنند که با همت بالا و پشتکار رزمندگان وحمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا، این مهم در مسیری صحیح و درست قرار گرفت.

امروز فرماندهان و مسئولان ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، فرماندهان و مسئولانی کارآزموده، شجاع، با نشاط و با درایت هستند، امروز افسران، درجه‌داران و نیروهای مسلح افرادی پرتوان، سخت کوش و مبتکر هستند. امروز سربازان رشید نیروهای مسلح آماده‌تر و زبده‌تر از هر زمان دیگر هستند. امروز نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی ایران هوشیار و بیدار هستند و براساس دکترین نظامی خود و تکلیف، در برابر هر تجاوز بیگانه به میهن عزیزمان ایران، دفاع خواهند کرد. 

دشمنان ما که از انقلاب اسلامی سیلی خوردند، تصور کردند با ایجاد تحریم، ارتش و سپاه را به زانو در می‌آورند در حالی که خود آنها خدمت بزرگی به ما کردند، اگر مثل قبل و به راحتی تجهیزات نظامی را تامین می‌کردند، قطعا امروز حتی چادر مورد نیاز سربازها را تولید نمی‌کردیم و به آنها وابسته بودیم و در مقابل، ثروت مملکت را در گلوی آنها می‌ریختیم اما همین امر سبب شد خود را باور کنیم و روی پای خود بایستیم. نیازهای اساسی، پیچیده، فنی و مدرن را خودمان تهیه کنیم؛ طراحی، ساخت و تولیدکنیم. حقیقتا استعدادهای نهفته شکوفا شد و حالا آنها خشمگین هستند.

به ما اتهام محور شرارت می‌زنند، آیا شرور ما هستیم که از خود دفاع می‌کنیم یا آنهایی که بمب‌های چند تنی را شبانه بر سر مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع و در خواب فرو می‌ریزند، آیا شرور ما هستیم یا آنهایی که تفنگ خود  را به سینه کودکان بی‌دفاع و مصدوم نشانه می‌گیرند؟

آیا شرور ما هستیم یا آنهایی که هر روز ده‌ها و صدها انسان مظلوم را به خاک و خون می‌کشند؟ ملت‌های آزاده دنیا می‌دانند شرور و محور شرارت کیست.

در هر صورت نیروهای مسلح ما آزاده‌اند و برای دفاع از انقلاب اسلامی، مال، نوامیس و آب و خاک میهن عزیزمان در مقابل هر بیگانه‌ای که قصد شوم دارد با عزت و سربلندی می‌ایستد و آنان را از عملکرد خویش پشیمان می‌سازد و بدانند که وسعت جبهه حق و ایران، تمام جهان اسلام است.

کد خبر 48998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز