سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اقدام سایت اینترنتی گوگل در گنجاندن کلمه معجول خلیج عربی در کنار نام خلیج فارس گفت:

این‌گونه اقدامات بی‌پایه و اساس و تحریف واقعیات و حقایق تاریخی از سوی سایت گوگل به بی‌اعتباری و مخدوش شدن وجهه آن موسسه نزد ایرانیان و سایر ملل جهان منجر خواهد شد.

سیدمحمد علی حسینی در گفت وگوی خبریی، جعل و تحریف حقایق تاریخی، اسناد حقوقی مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل را نشانه جاه طلبی‌های فرصت‌طلبانه مدیران سایت دانست و مراتب تاسف و تقبیح شدید خود را از تلاش بی نتیجه و مشکوک، تفرقه افکنانه آنان ابراز داشت.

به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسینی
خاطرنشان کرد که وزارت امورخارجه از طریق مجامع و موسسات رسمی و بین‌المللی بارها به طور مجدانه و فعال و با ارایه اسناد معتبر و متقن تاریخی این قبیل رفتارهای تحریف‌آمیز را خنثی نموده و از میراث تاریخی و مدارک معتبر کشورمان دفاع کرده است.

وی تصریح کرد: طی چند روز گذشته ما شاهد تلاش گسترده هموطنان چه در داخل و چه در خارج از کشور در زمینه ارسال تارنماهای رایانه‌ای بودیم که نشانه همبستگی ملی و حمایت فراگیر تمامی اقشار جامعه و ملت ایران در دفاع از تمامیت ارضی و پیشینه تاریخی کشورمان می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تقدیر و تشکر از همه شهروندان گرامی که در ایران و اقصی نقاط جهان با روحیه مثال زدنی و احساس مسئولیت در قبال اقدام نابخردانه و منفعت‌طلبانه سایت گوگل ایستادند، تاکید کرد: از تلاش وبلاگ نویسان و کلیه علاقمندان این موضوع بعنوان حامیان و پشتوانه واقعی ارزش‌های ملی و اسلامی تقدیر و قدردانی می‌کنیم.

حسینی، اعتراض‌های سازمان‌های غیردولتی، دانشگاهیان، فرهیختگان و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و دانش آموزان ایران در مقابل این گونه جریان‌های مشکوک و تاجر مسلک را حائز اهمیت و بسیار موثر قلمداد کرد.

کد خبر 48904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز