دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرخانه نخستین جشنواره و نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی شهر در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) فراخوان داد.

این جشنواره با هدف بسترسازی مناسب برای ایجاد تعامل بین مدیران شهری و هنرمندان، بروز استعدادهای هنرمندان به موضوع‌ها و دغدغه‌ها و مضامین مشترک کلان‌شهر تهران و بهره‌گیری از زبان نافذ هنرمندان تجسمی در این حوزه ،‌مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره در 6 رشته «عکاسی»، «نقاشی»، «پوستر»، «کاریکاتور»، «طراحی» و تصویرسازی برای دیوارنگاری» در2 موضوع شهری که در برگیرنده زندگی شهری،‌زیبایی‌ها و مشکلات زندگی ، ‌رفتارهای ترافیکی شهروندان،‌ محیط زیست شهری، بهداشت، حمل و نقل، اوقات فراغت و ... است و موضوع آزاد در دو بخش حرفه‌ای و تجربی برگزار می‌شود.

متقاضیان برای شرکت در این جشنواره می‌بایست ساکن تهران بوده و آثار خود را صرفاً به دبیرخانه منطقه محل سکونت خود که در فرهنگسرا های ملل، ابن‌سینا، کودک، طبیعت ، دختران، بانو، مدرسه، خانواده، قرآن، انقلاب، نوجوان، سالمند، اخلاق، پایداری، خاوران، بهمن،‌ اقوام، خاتم، ولاء، تهران، هنر، شفق، تفکر و  هنر دایر است و یا دبیرخانه مرکزی واقع در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) ارائه دهند.

انتخاب آثار از سوی دبیرخانه در 2 مرحله صورت می‌گیرد. آثار جمع‌آوری شده در هر منطقه توسط گروه‌های 3 نفری (در هر یک از رشته‌های 6 گانه) انتخاب می‌شود و سپس در هر بخش و موضوع 5 اثر برتر برگزیده و برای داوری نهایی به دبیرخانه مرکزی ارجاع می‌شود.

آثار راه‌یافته به مرحله نهایی به صورت نمایشگاه‌های مستقل درمراکز فرهنگی هنری مناطق تهران به نمایش در خواهد آمد.

همزمان با برپایی نمایشگاه‌ها نیز کارگاه‌هایی با حضور هنرمندان پذیرفته شده و سایر علاقه‌مندان با نظارت اساتید رشته‌های مزبور برگزار می‌شود و این آثار بعد از انتخاب نهایی به صورت نمایشگاهی مستقل برپا شده و به 5 اثر برگزیده جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

کد خبر 47996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز