یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: سرمربی تیم‌ملی با اعلام اینکه از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد وعده داد که مردم در آینده از بازیهای تیم‌ملی لذت ببرند.

علی دایی همچنان بر مواضع قبلی خود اصرار دارد. او که در اولین حضورش به عنوان سرمربی  تیم‌ملی در کویت حتی می‌توانست در قامت یک برنده قرار بگیرد درباره آینده تیم‌ملی امیدوارانه سخن می‌گوید.

دایی در گفتگو با همشهری درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است.

  • در آستانه سومین دیدار سایپا در لیگ قهرمانان آسیا شرایط تیم‌تان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خدا را شکر. همه چیز برای من ایده‌آل پیش می‌رود. شرایط سایپا را کاملاً مثبت ارزیابی می‌کنم.

  • اما در بازی با شیرین‌فراز یکی،دو بازیکن تیم‌تان مصدوم شدند.

بله اما شرایط کلی تیمم را خوب می‌دانم. در بازی با شیرین‌فراز دو بازیکن تیم ما آسیب دیدند و از قبل هم مصدوم داشتیم اما امیدوارم بازیکنان مصدوم تیمم به این دیدار مهم برسند.

  • آقای دایی! بازیکنان سایپا بابت اهمیت بالای بازی با نیروی هوایی عراق به خوبی توجیه شده‌اند؟

صددرصد. این بازی برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. این مسئله را به شاگردانم گوشزد کرده‌ام و از آنها خواسته‌ام بدون اشتباه کار کنند.

اگر 3 امتیاز این بازی را کسب کنیم بدون شک خیال‌مان بابت صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها راحت خواهد شد. بقیه بازی‌های سخت ما هم در خانه خواهد بود. مطمئن باشید کاری می‌کنیم که وضیت صعودمان به اما و اگر کشیده نشود.

  • نیروی‌هوایی‌عراق هم البته حریف سر سختی به حساب می‌آید.

بله موافقم، اما بازیکنان من می‌دانند که در این دیدار چطور باید امتیاز کسب کنند. طی این مدت بازیکنانم به خوبی دستورات تاکتیکی را در زمین پیاده کرده‌اند و من از همه‌شان ممنونم. فکر می‌کنم با اعتماد به نفس بالایی روبه‌روی نیروی هوایی عراق قرار می‌گیریم و به طور حتم تیم من بهتر از حریف بازی خواهد کرد.

  •  آقای دایی! شرایط تیم‌ملی این روزها تمرکز شما را به هم نریخته است؟

ابداً، البته این را بگویم که در تیم‌ملی شرایط پر فشاری را تجربه می‌کنم اما از همان روز اول خودم را مهیای مسائل و مشکلات مختلف کرده‌ام و مطمئن باشید عقب‌نشینی نمی‌کنم.

  • شرایط فنی تیم ملی تا چه حد به شما کمک می‌کند که امیدوارانه درباره موفقیت تیم‌تان صحبت کنید؟

دو مسئله وجود دارد؛ اول اینکه من شرایط حساس تیم‌ملی را درک می‌کنم و دوم اینکه به تلاش بازیکنانم ایمان دارم. افرادی را دعوت کرده‌ام که ذره‌ای کم‌کاری نمی‌کنند و از این بابت خوشحالم.

  • جوانگرایی شما این روزها نظرات مختلفی را به همراه داشته است. قبول دارید؟

ببینید، از روز اول هم گفته‌ام. هر بازیکنی که آماده باشد را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنم‌. من به روش خودم اعتقاد دارم‌. روش سختی است اما نتیجه می‌گیرم چون خوشبختانه کادر فنی خوبی را در کنار خودم می‌بینم. آنها خیلی به من کمک می‌کنند.

  • با وجود اینکه بیشتر از 2 ماه نیست که سرمربیگری تیم‌ملی را پذیرفته‌اید، عده‌ای با طرح مسائل تکراری سعی دارند شرایط خاصی برای شما به وجود بیاورند. نظرتان چیست؟

این مشکل وجود دارد. این به خود آقایان مربوط می‌شود که از تیم‌ملی کشورشان حمایت کنند یا مدام دست به انتقاد و تخریب بزنند. در هر حال شیوه من مشخص است. کاری هم به این مسائل ندارم. مشکل و مسئله بعضی‌ها  من هستم. به دنبال تخریب دایی هستند اما اینجا دیگر بحث من نیست. پای موفقیت تیم‌ملی در میان است.

  • شیوه علی دایی چیست؟

شیوه عجیب و غریبی ندارم. من بازیکن سفارشی نمی‌پذیرم. در تیمی که علی دایی مربیگری آن را برعهده دارد محال است که بازیکنی تحمیل شده باشد، همین.

  • پایه‌ریزی این شیوه اما کار بسیار سختی است، درست است؟

صددرصد، چون من به هیچکس اجازه نمی‌دهم در کارم دخالت کند. من این کار را پایه‌ریزی می‌کنم و موفق هم می‌شوم.

  • آقای دایی! به نظر خود شما آیا در نوع و شکل بازی تیم‌ملی تغییرات خاصی ایجاد شده است؟

اولین تغییری که به چشم می‌آید این است که بالاخره تیم‌ملی به گل رسید. در ضمن فکر می‌کنم بازیکنان ما در بازی با کویت و حتی بحرین خیلی خوب کار کردند. تیم‌ملی رفته‌رفته انگیزه‌های رشد پیدا می‌کند.

  • فوتبالی که مقابل کویت ارائه شد تا چه حد مورد تایید شما بود؟

بازیکنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند اما فقط 30 درصد انتظارات من برآورده شد. تیم ملی 70 درصد تا فوتبالی که من آن را ایده‌آل می‌دانم، فاصله دارد. البته ما در یک فاصله زمانی مناسب به مرحله‌ای می‌رسیم که من انتظار دارم.

  • این روزها حاشیه‌های زیادی پیش‌روی شماست. چه خواهید کرد؟

کاری که از اول انجام داده‌ام. نقدهای به جا و منطقی را با جان و دل می‌پذیرم و به حرف‌های مغرضانه هرگز اهمیت نمی‌دهم.

  • بعضی‌ها در روزنامه‌ها درباره شما گفته‌اند بهتر است کسانی  که دایی را آورده‌اند جوابگو باشند. صحبت خاصی ندارید؟

بگذارید تا هر وقت که دل‌شان می‌خواهد حرف بزنند. من اصلاً برای حرف این بعضی‌ها ارزش قائل نیستم.

  • البته آقای مایلی‌کهن هم درباره مسائل فنی تیم انتقاداتی داشته‌اند.

من برای او احترام قائلم. به هرحال ایشان هم نظراتی دارد که در جای خود محترم است. من در تیم‌ملی با توجه به داشته‌هایم حرکت می‌کنم، چاره دیگری هم نیست.

  • علی دایی قصد دارد چطور با حاشیه‌ها روبه‌رو شود؟

من وقتی سرمربیگری تیم‌ملی را قبول کردم در واقع  آبروی خودم را به میان کشیدم. حالا هم به آبروی تیم‌ملی و خودم فکر می‌کنم. دوست ندارم تیم‌ملی حاشیه داشته باشد. اما شرایط فوتبال ما را همه می‌دانند. خود من هم می‌دانم.

در واقع 10 سال است که به حرف و حدیث بعضی از آقایان عادت کرده‌ام. من آمده‌ام تیمی درست کنم که مردم از دیدن بازی‌هایش لذت ببرند. این پست را در آخرین لحظه‌ها قبول کردم و مطمئناً تا آخرین لحظه‌ برای رسیدن به هدفم می‌جنگم. از انتقادات هم هیچ واهمه‌ای ندارم.

  • اما در طول این مسیر نباید وقت خودتان را صرف مواردی کنید که جز تنش چیز دیگری به دنبال ندارد. عده‌ای به دنبال همین مسئله می‌گردند. این را قبول دارید؟

بگذارید راحت‌تر بگویم؛ دعوا و غرض‌ورزی  بعضی‌ها با من بر سر بازیکن سفارشی است. دعوا همین است. من هم به هیچ عنوان بازیکن سفارشی قبول نمی‌کنم. به کسی باج نمی‌دهم. همین جا برای اولین و آخرین بار می‌گویم که علی دایی پرخاشگر نیست و با کسی هم دشمنی ندارد. هدف من موفقیت تیم‌ملی کشورم است.

  • در برنامه 90 از شما خواسته شد که در برابر حتی سئوالات تکراری و غیرکارشناسانه هم خویشتن‌دار باشید. تا چه حد به این مسئله فکر کرده‌اید؟

احترام همیشه منجر به احترام می‌شود. دایی نمی‌تواند اعتقاداتش را عوض کند. خدا را شکر می‌کنم که متملق نیستم. اگر حرف منطقی می‌زنم برابر هر جریانی از خودم و ایده‌ام دفاع می‌کنم. من می‌گویم فوتبال ما باید به سمتی برود که احترام متقابل حرف اول و آخر را در آن بزند، همین.

کد خبر 47900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز