یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور آمریکا و همتای روسی‌اش امروز در ویلای ولادیمیر پوتین در سوچی در سواحل دریای سیاه مذاکراتی سیاسی را خواهند داشت.

شبکه خبری تاگش شاو گزارش داد، جورج بوش که در ژانویه 2009 کاخ سفید را ترک می‌کند، به سوچی وارد شده است تا علاوه بر پوتین با دیمیتری مدودف، رییس آینده کرملین نیز ملاقات کند.

رییس جمهور آمریکا شب گذشته در ضیافت شام غیررسمی با پوتین و مدودف ملاقات کرد. در مراسم استقبال، دو طرف این گونه نشان دادند که به خوبی همدیگر را درک می‌کنند، این در حالی است که اختلافات بسیار عمیقی میان این دو قدرت اتمی وجود دارد.

مناقشه بر سر سپرموشکی و مساله کوزوو
مناقشه جدی میان دو کشور بر سر استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی وجود دارد. آمریکا می‌خواهد رادار این سپر موشکی را در چک و موشک‌های رهگیر آن را در لهستان مستقر کند. روسیه تاکنون این انتقاد را بارها مطرح کرده است که چنین تاسیساتی تهدیدی برای امنیت این کشور خواهد بود.

دو طرف همچنین اختلاف نظر اساسی درباره استقلال کوزوو دارند. روسیه مخالف خواسته آمریکا برای استقلال کوزوو است.

توافقنامه همکاری
بوش پیش از برگزاری این اجلاس آن را «نشستی دیگر و خوب برای پیشبرد آزادانه بحث‌ها» ترسیم کرده است. هر دو سران این کشورها همچنین قصد دارند در سوچی توافقنامه‌ای را در خصوص «چارچوب‌های راهبردی» روابط‌شان امضا کنند.

کد خبر 47813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز