مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: مرحله سوم بزرگراه‌ یادگار امام با احداث پل‌های بزرگ فراز، درکه و زیرگذر دشت بهشت و تقاطع غیرهمسطح چمران – یادگار امام، روز شنبه ۱۷ فروردین با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

با آغاز بهره‌برداری از این طرح حلقه بزرگراهی پایتخت تکمیل شده و بزرگراه‌های همت، آیت‌الله حکیم، چمران، نیایش، سئول و یادگار امام به یکدیگر متصل می‌شود.

شهردار منطقه 2 تهران گفت: بزرگ‌ترین طرح عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری در منطقه2 به بهره‌برداری رسیده و شمال تهران را از راه‌اندازی خطوط بزرگراهی دیگر بی‌نیاز کرده‌است.

سید امیر عباس بهاری در ادامه افزود: طرح مرحله سوم بزرگراه یادگار امام  با طول محور اصلی 8/2 کیلومتر و مجموع طول‌های رمپ و لوپ و مسیر‌های فرعی به 3/13 کیلومتر می‌رسد.

به گفته وی این قطعه از بزرگراه یادگار امام، از انتهای سعادت آباد آغاز می‌شود و تا بزرگراه چمران ادامه می‌یابد و بار ترافیکی بزرگراه‌های نیایش و همت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بهاری گفت: این طرح با احداث پل‌ بزرگ فراز با دهانه ورودی 5/16 و عرض 30 متر و پل زیرگذر دشت بهشت با دهانه 12 متر و عرض 35 متر و پل باکسی کالورت درکه با دهانه 9 متر و طول 180 متر و پل بزرگ درکه با دهانه 4 متر و عرض 30 متر در دو باند مجزای 15 متری و پل بزرگ چمران با 6 دهانه 26 متری و 4 دهانه 22متری در دو باند مجزا به عرض 15 متر و در نهایت زیرگذر سئول با یک دهانه 12 متری و به طول 42 متر توانسته‌ است بزرگراه‌های بزرگ شمال غرب  تهران را به یکدیگر متصل کرده و رینگ داخلی پایتخت را تکمیل کند.

شهردار منطقه 2 تهران اظهار داشت: برای اجرای طرح مرحله سوم بزرگراه یادگار امام(ره) 71 میلیارد تومان هزینه صرف شده است که رقمی در حدود 30میلیارد تومان برای هزینه‌های عمرانی، 36 میلیارد تومان برای تملک اراضی و املاک و 5 میلیارد تومان نیز برای جابه‌جایی تاسیسات اختصاص یافته است.

بهاری با اشاره به اینکه تمامی بزرگراه‌هایی که در طرح‌های تفصیلی طراحی شده و به تصویب رسیده‌، در این منطقه به اجرا درآمده است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح دیگر هیچ بزرگراه اجرا نشده‌ای در سطح منطقه 2 شهرداری وجود ندارد.

وی به سرعت کار برای بهره‌برداری از این طرح در روزهای نوروز امسال اشاره کرد و افزود: با تدبیر شهردار محترم و با سرعت زیاد تمامی مسائل و مشکلات پیش‌رو رفع شده و در اولین روزهای سال 87 این طرح بزرگ به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این طرح، بزرگراه شهید چمران و سئول به‌صورت رینگ داخلی درآمده و سایر بزرگراه‌های مناطق همجوار را به یکدیگر متصل می‌کند.

در واقع این بزرگراه می‌تواند، دسترسی به بزرگراه نیایش، چمران، حکیم، همت، کردستان و جلال آل احمد را آسان کرده و کمک زیادی به بار ترافیک بزرگراه‌های همت و نیایش کند.

شهردار منطقه 2 تهران در ادامه افزود: این طرح از سال 82 آغاز شده‌بود. اما بیشترین حجم کار از سال 84 به بعد صورت گرفت. به گفته بهاری درصد پیشرفت فیزیکی مرحله سوم بزرگراه یادگار امام در سال 82 تنها 21/13 درصد بود.

وی افزود: در سال 83 این طرح 89/12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال 84 نیز در حدود 16/10 درصد پیشرفت کرده است. اما در سال 85 پیشرفت فیزیکی این طرح به 26/32 درصد و در سال گذشته نیز به 18/30 رسید.

به گفته بهاری طی سه سال آغازین این طرح تنها 26/36 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی طرح به بیش از 44/62 درصد رسیده است.

کد خبر 47666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز