همشهری آنلاین: کمردرد یکی از مشکلات شایع در میان مادران جدید است

برای پیشگیری از کمردرد در زنانی که به تازگی بچه‌دار شده‌اند، به این توصیه‌ها توجه کنید:

  • به محض آنکه دکترتان ورزش را برای شما بی‌خطر اعلام کرد، ورزش منظم و تمرینات کششی را برای تقویت عضلات در شکم و کمر را آغاز کنید.
  • هنگامی که کودک را بلند می‌کنید، به جای اینکه بازوهای‌تان را باز کنید، بازوهای‌تان را نزدیک به قفسه سینه نگاه دارید و بلندکردن را انجام دهید.
  • هنگام بلندکردن کودک از کف اتاق، به جای اینکه از کمر خم شوید، زانوهای‌تان را خم کنید و با باز کردن زانوها بلند شوید.
  • از حمل کردن کودک در  پشت و روی لگن‌تان اجتناب کنید.
  • سعی کنید که کودک را در "کوله جلویی" حمل کنید.
  • مراقب باشید که هنگامی که کودک را از صندلی‌های بلند، صندلی ماشین یا کالسکه بلند می‌‌کنید، به کمرتان فشار نیاورید.

HealthDay News, 2 Apr., 2008

کد خبر 47516

برچسب‌ها