همشهری آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه 2 مهر به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد جنگ عراق باعث تشدید ناامنی و گسترش تروریسم شده است.

به گزارش نیویورک تایمز ،سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر خلاف ادعاهای جرج بوش رئیس جمهوری این کشور مبنی بر این که آمریکا پس از جنگ عراق امن‌تر شده،‌ در گزارش جدید محرمانه اعلام کردند که جنگ در عراق تهدید علیه این کشور را تشدید کرده است.
 
مقاماتی که این گزارش محرمانه اطلاعاتی را مطالعه کرده‌اند به شرط فاش نشدن نامشان به نیویورک تایمز گفتند، سازمان‌های جاسوسی آمریکا چنین نتیجه‌گیری کرده‌اند که جنگ در عراق به بروز موج جدیدی افراط‌گرایی منجر شده که وضعیت کلی تهدیدات علیه آمریکا را تشدید کرده است.
 
به نوشته این روزنامه، یافته‌های این گزارش محرمانه اطلاعاتی نشان دهنده واقعیتی بر خلاف ادعاهای اخیر بوش و دیگر مقامات دولت وی مبنی بر این امر است که پیروزی در عراق برای پیروزی در جنگ با تروریسم کلیدی است.

این گزارش با عنوان "روند تروریسم جهانی: نشانه‌هایی برای ایالات متحده آمریکا" به عنوان نخستین برآورد رسمی اطلاعاتی است که درباره تهدید تروریستی به دنبال حمله آمریکا به عراق انجام شده است.

مقامات ناشناس مذکور به نیویورک تایمز گفتند:"برآورد اطلاعاتی، دیدگاه مشترک 16 سازمان و نهاد جاسوسی در داخل دولت آمریکا است."
 
در این گزارش که در ماه آوریل تکمیل شده، آمده است که جنگ عراق مشکل تروریسم را بطور کل تشدید کرده است.

با این حال در این گزارش درباره احتمال این که تروریست‌ها یک بار دیگر بتوانند در خاک آمریکا عملیات تروریستی انجام دهند، قضاوت خاصی نشده اما نتیجه‌گیری شده که تهدیدهای کلی تروریستی از 11 سپتامبر 2001 افزایش یافته است.

کد خبر 4716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز