همشهری آنلاین: سخنرانی اخیر رییس جمهوری ونزوئلا در مجمع عمومی سازمان ملل فروش اینترنتی یک کتاب چامسکی را با رکورد بی‌سابقه‌ای مواجه کرد.

سخنرانی اخیر هوگو چاوز در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن وی به یک کتاب درباره سیاست‌های آمریکا استناد کرد، فروش اینترنتی کتاب نوام چامسکی را با رکورد بی‌سابقه‌ای مواجه کرده است.

روزنامه "لس آنجلس تایمز" روز یکشنبه نوشت: کتاب موسوم به "استکبار یا ادامه بقا، آمریکا در جستجوی تسلط بر جهان" که در سال ‪ ۲۰۰۳‬توسط نوام چامسکی زبان‌شناس و صاحب نظر سیاسی بزرگ آمریکایی منتشر شده‌است، روز جمعه تنها دو روز پس از آنکه چاوز در سخنرانی آتشین خود در مجمع عمومی آنرا در دست گرفته و به همه نشان داد به‌صدر فهرست کتاب‌های فروخته شده سایت آمازون که بزرگترین فروشگاه کتاب اینترنتی جهان است، صعود کرد.

چاوز در ابتدای سخنان خود به تمام کسانی که می‌خواهند بفهمند که "در طول قرن بیستم چه بر دنیا گذشته است" توصیه کرد این کتاب را بخوانند زیرا این کتاب نشان می‌دهد که چگونه سیاست خارجی آمریکا با درپیش گرفتن راهبرد اختصاصی از جمله مبارزه با تروریسم هدف تسلط بر جهان را دنبال کرده است.

چاوز همچنین در سخنرانی خود آرزو کرد که قبل از مرگ، چامسکی را ببیند.

نوام چامسکی ‪ ۷۷‬ساله که سمبل چپ آمریکایی است در واقع بزرگترین زبانشناس قرن بیستم است اما در سیاست نیز از مهارت خاصی برخوردار است.

وی در کتاب‌های متعدد خود از جمله "‪ "۹- ۱۱‬که مجموعه‌ای از مصاحبه‌های وی با افراد صاحب نظر بلافاصله پس از حادثه برج‌های دوقلو است به انتقاد از سیاست‌های سلطه‌جویانه آمریکا پرداخته‌است.

کد خبر 4697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز