مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارهای اداری را حتی در فضا از فاصله 350 کیلومتری زمین می‌توان انجام داد، اگر از تکنولوژی "کار از راه دور" (tekecommuting) استفاده شود.

 به گزارش خبرگزاری رویترز  انوشه انصاری فضاگرد ایرانی‌تبار جمعه گفت در حالیکه در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به دور کره زمین می‌چرخد، انجام کارهای دفترش را در راس همه چیز قرار  داده است.

 او در یک ارتباط زنده با گزارشگران گفت:" من آخرین اخبار کارها را از دفترم دریافت می‌کنم و پیشرفت امور را زیر نظر دارم و کارکنانم برایم گزارش وضعیت می‌فرستند."

 این بانوی 40 ساله فعال در حوزه مخابرات در مورد تجربه فضایی خود گفت: " فوق‌العاده است، تکنولوژی که اینجاست مانند هیچکدام از مشابه‌هایش در کره زمین نیست، با آن این احساس به من دست می‌دهد که انگار واقعا در دفترم نشسته‌‌ام."

 انصاری که چهارشنبه 29 شهریور یا سفینه سایوز وارد ISS  شد اولین توریست فضایی زن و نیز اولین ایرانی لست که به فضا می‌رود.

او  گفت که در ایستگاه آشپزی هم می‌کند. او در مورد وضع غذا در ایستگاه فضایی گفت: "این بالا هم غذای روسی و هم غذای آمریکایی را امتحان کرده‌ام و هر دو بر خلاف انتظار من واقعا خوشمزه بودند." 

انصاری رئیس و یکی از  بنیان‌گذاران شرکت Prodea Systems است که تجهیزات لازم برای اداره شبکه‌‌های ارتباط خانگی را می‌سازد. او و خانواده‌اش جایزه " انصاری- ایکس" را به مبلغ 10 میلیون دلار در سال 2004 برای تشویق شرکت‌های خصوصی به ساختن فضاپیماهای سرنشین‌دار اهدا کردند.

برای کسب اطللاعات بیشتر در مورد ISS :

http://www.nasa.gov/mission_pages/station

کد خبر 4685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز