همشهری‌آنلاین: برای سفر به خارج از کشور به این توصیه‌های مسافرتی توجه کنید. لازم است در سفرهای خارج از کشور، نکات ذیل را مد نظر قرار دهید:

سفر

سفر

- نشان ندادن پول در مجامع عمومی و مکان‌های پر جمعیت،
- اجتناب از رفت و آمد به تنهایی در شب و یا  در مکان‌های خلوت یا مشکوک،
- خودداری از سوار شدن در اتومبیل‌های غیر از خودرو های نقلیه عمومی،
- مراقبت از مدارک، پول و اشیاء پر ارزش و . . .

- عموما در هنگام ورود به کشور مقصد، افراد ناشناس و بعضا ایرانی با عناوین مختلف از جمله مترجم، راهنما و . . . به شما مراجعه نموده و پیشنهاد مساعدت به شما را دارند؛ توصیه می‌گردد به آنها اعتماد ننموده و حتی هدف از مسافرت خود را نیز به ایشان بازگو ننمائید.

- با توجه به اینکه اتباع ایران در برخی از کشورها اقدام به سرمایه‌گذاری می‌نمایند. توصیه می‌شود جهت جلوگیری از ضرر و زیان و از بین رفتن حقوق خود قبل ازهر گونه اقدامی با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مشورت کرده و امور تجاری خود را از طریق مراجع رسمی پیگیری کنید.

- با توجه به آگاهی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از مقررات کشور متوقف فیه، در صورت بروز هرگونه مشکل تجاری با اتباع یا مقامات محلی می‌توانید از راهنمائی و مساعدت آن نمایندگی‌ها استفاده کنید.

- با توجه به افزایش کلاهبرداری از اتباع ایرانی در کشورهای مختلف و وجود خطرات مالی و حتی جانی، به اتباع  ایران توصیه می‌گردد ضمن رعایت احتیاط و نکات ایمنی، به افراد و گروههای ناشناس که به عناوین مختلف به شما مراجعه می‌کنند. اعتماد نکنند.

- با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های  اینترنتی  از طریق ارسال پست االکتریکی با استفاده از نام شرکت‌های شناخته شده، به اتباع ایران توصیه می‌گردد از پاسخگوئی به پست‌های الکتریکی جعلی  که شما را برنده جایزه کلانی معرفی کرده و جهت دریافت جایزه از شما درخواست ارسال مبلغی جزئی برای حواله آن یا حتی  برای مسافرت به کشور خاصی دعوت می‌کنند، خودداری کنید."

کد خبر 46447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز