چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

آزاده بهشتی: ورود یک گروه سرمایه‌گذار ایتالیایی برای ساخت هتل و مجتمع تفریحی و رفاهی و درخواست آنها برای در اختیار داشتن فضای 10 کیلومتری از نوار ساحلی بندرعباس به بندر لنگه در استان هرمزگان به عمق 2 کیلومتر بستن قرارداد 4 میلیارد دلاری برای ایران را به‌دنبال خواهد داشت و فصل جدیدی از روابط گردشگری ایران و ایتالیا به حساب می‌آید.

پیمان بیات، مشاور امور بین‌الملل معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع گردشگری با بیان این موضوع گفت: سرمایه‌گذاران ایتالیایی از مدت‌ها پیش خواستار سرمایه‌گذاری در ایران بودند و بسیاری از نقاط ایران را به‌طور دقیق و کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار داده بودند و بعد از مذاکرات تلفنی و از طریق ای‌میل، برای ادامه مذاکرات 21 بهمن‌ماه وارد ایران شدند.

بیات با اشاره به بازدید این گروه از تهران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و آشنایی با قسمت‌های مختلف شهر، افزود: مذاکره و ارزیابی کاری که این گروه خواستار آن هستند 23 بهمن‌ماه در محل شرکت توسعه گردشگری و معاونت سرمایه‌‌گذاری انجام شد و در نهایت مقرر شد تا این گروه طرح تفصیلی را به زبان انگلیسی و برای بررسی بیشتر تا پایان سال ارسال کنند.

بیات با بیان این‌که این افراد نماینده یک گروه سرمایه‌گذار ایتالیایی هستند، ادامه داد: فضای درخواستی سرمایه‌گذاران در تملک دولت است، بنابراین بعد از تایید کار گروه معاونت سرمایه‌گذاری این موضوع باید به هیأت دولت فرستاده شود تا احتمالا به‌صورت یک مصوبه به تصویب برسد و بعد از آن اقدامات لازم از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع گردشگری صورت خواهد گرفت و  مجوزهای لازم برای انجام این کار اخذ خواهد شد.

مشاور امور بین‌الملل معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع گردشگری با تاکید بر این‌که این گروه سرمایه‌گذاری به‌دنبال کسب حمایت‌های دولت برای انجام این کار هستند، گفت: البته حمایت‌هایی که مد‌نظر این گروه بود، شامل اخذ وام نبود و بیشتر به‌دنبال حمایت‌هایی مانند دریافت زمین، آب، برق و غیره هستند.

او در مورد منطقه‌ای که این گروه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند، گفت: سرمایه‌گذاران ایتالیایی این مسیر را از روی نقشه و با تاکید بر صخره‌ای نبودن ساحل درخواست کرده‌اند و در حقیقت به‌دنبال زمینی مسطح از نوار ساحلی بندرعباس به بندر‌لنگه در استان هرمزگان به عمق 2 کیلومتر هستند که از سوی دیگر به جزیره کیش نیز نزدیک باشد.

بیات یکی از دلایل انتخاب این منطقه را آب و هوای آن عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مجتمع‌های گردشگری در مدت زمان کوتاهی ‌کمتر از 5 ماه قابل استفاده است، منطقه جنوبی که این افراد درنظر دارند تقریبا 9 ماه از سال امکان استفاده برای گردشگران به ویژه گردشگران خانوادگی را دارد.

مشاور امور بین‌الملل معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع گردشگری ادامه داد: آن چیزی که در طرح این سرمایه‌گذاران ایتالیایی پیش‌بینی شده، ساخت مجتمع توریستی_ گردشگری با چندین هتل با درجات مختلف است که در آن پارک، سینما، مکان‌های فرهنگی، غرفه صنایع‌دستی و محلی، تین پارک و شهربازی، مکان‌های تفریحی _ ورزشی و  ویلاهای اختصاصی با مالکیت زمانی مشخص ساخته خواهد شد.

بیات با بیان این‌که این گروه مطالعات گسترده‌ای را از طریق سایت‌های جغرافیایی و اطلاعاتی از سفارت ایران و سرکنسولگری  به دست آورده اند، گفت: این گروه سرمایه‌گذار ایتالیایی با یک تور آپاریتور که وظیفه پیدا کردن مسیرهای گردشگری جدید برای توریست‌ها و مسافران این کشور را دارند، داشته است.

به گفته مشاور امور بین‌الملل معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع گردشگری، دلیل انتخاب این منطقه استفاده از فرودگاه کیش و ورود مسافران به آن و در نهایت یک سفر کوتاه دریایی _ گردشگری و استقرار در این مجتمع گردشگری است. وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران ایتالیایی در نظر دارند بیش از 4 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کنند، افزود: درصورت توافق دولت ایران با درخواست آنها این امر محقق می‌شود.

مشاور امور بین‌الملل معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع گردشگری همچنین از ورود 4 گروه آلمانی به تهران خبر می‌دهد که 10 اسفند وارد تهران شده و مذاکرات آنها برای اجرای طرح‌های گردشگری تا زمان حضور آنها در تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 46310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز