همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور اندونزی و هیئت همراه سه‌شنب(21 اسفند) به دیدار مقام معظم رهبری رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار یودهویونو رئیس جمهور اندونزی و هیئت همراه، به نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در همکاری و تفاهم با کشورهای اسلامی اشاره و تصریح کردند: دنیای اسلام با اتحاد و گسترش همکاریهای علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می تواند به یک قدرت در جهان تبدیل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی بخش عظیمی از ثروت، جمعیت، سرزمینها و گذرگاههای حساس دنیا را در اختیار دارند خاطرنشان کردند: سیاست جمهوری اسلامی، اولویت دادن به همکاری و ارتباط هرچه نزدیکتر میان کشورهای اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی منطق امریکا را منطق زور دانستند و افزودند: تسلیم شدن کشورها در مقابل زورگویی استکبار جهانی، موجب عقب ماندگی آنان می شود.

ایشان حرکت اندونزی را در قبال قطعنامه اخیر شورای امنیت، حرکتی خوب و شجاعانه توصیف کردند و افزودند: به طور یقین این نوع تصمیم گیری بر اعتبار یک ملت و دولت می افزاید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جنبش غیرمتعهدها را نمادی از استقلال کشورهای دنیا دانستند و اظهار امیدواری کردند: این جنبش بتواند با همان اهداف و جهت گیریهای اولیه فعال شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش امریکا و رژیم صهیونیستی برای حذف و از بین بردن ملت فلسطین تصریح کردند: مقاومت ملت فلسطین نشان داد که این ملت، زنده و شجاع است و دنیای اسلام باید پشتیبان آنان باشد.

ایشان با اشاره به روابط مستحکم دو کشور ایران و اندونزی، بر اجرایی شدن توافقات دو جانبه تأکید کردند.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت یودهویونو رئیس جمهور اندونزی با اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدن غنی ایران گفت: آمادگی داریم همکاریهای خود را در زمینه‌های گوناگون با ایران گسترش دهیم و از تجربیات ارزنده علمی ایران استفاده کنیم.

رئیس جمهور اندونزی موضع کشورش در شورای امنیت را برگرفته از تفکر و اندیشه قبلی دانست و افزود: مبارزه با یکجانبه گرایی و بی عدالتی در جهان و همچنین تقویت همکاری با کشورهای اسلامی و اعضای غیرمتعهدها از جمله سیاستهای اندونزی است.

یودهویونو آمادگی کشورش را برای اجرایی کردن موافقت نامه ها با ایران اعلام کرد.

کد خبر 46279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز