همشهری آنلاین: داریوش پیرنیاکان ردیف دان و نوازنده نامی تار و سه تار عصر روز 22 اسفند در مجموعه فرهنگی آسمان درباره موسیقی دستگاهی ایران سخن می‌گوید.

به گزارش همشهری‌آنلاین این نشست چهارمین نشست از نشست‌های هنرمندان و پژوهشگران موسیقی دستگاهی ایران است که از سوی فرهنگستان هنر برگزار می شود.

در این برنامه  و پس از سخنان پیرنیاکان احمدرضا میرهاشمی به تکنوازی کمانچه و وصال عرب‌زاده به تکنوازی سه تار خواهند پرداخت.

داریوش پیرنیاکان دبیری و سخنگویی خانه موسیقی را عهده دار است و دبیر ششمین جشنواره موسیقی جوان هم بر عهده وی بود.[سابقه خبر]

سلسله نشست‌های هنرمندان و پژوهشگران موسیقی دستگاهی ایران با هدف فراهم آوردن محیط مناسب برای برقراری ارتباط نزدیک بین هنرجویان موسیقی با استادان و صاحبان فن و همچنین اجرای موسیقی با توجه به ارزش‌های این هنر برگزار می‌شود.

 گزارش همشهری آنلاین حاکیست فرهنگستان هنر چندمدتی است که به شکل جدی موسیقی سنتی ایرانی در شاخه های مختلف تاریخی و امروز آن را مورد نقد وارزیابی قرار داده است که برگزاری همایش هایی درباره عبد القادر مراغی و صفی الدین ارموی و برپایی کلاسهای کارگاهی با استفاده از تجربه اساتیدی چون محمدرضا شجریان و داریوش طلایی از جمله این فعالیت‌هااست.

چندی پیش هم سومین پیش همایش عبدالقادر مراغی برگزار شد. این همایش قرار است اوایل سال آینده در فرهنگستان هنر و نیز مراغه برگزار شود. [همکاری فرهنگستان هنر با درویشی برای بازسازی آثار مراغی]

کد خبر 45986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز