سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

کریم اعظمی: فدراسیون فوتبال با انتخاب علی دایی همه را شوکه کرد.

فوتبالیستی که در سال‌های گذشته بارها از طرف رسانه‌ها متهم به نفوذ در کادرفنی تیم‌ملی شد، (هرچند خودش بعد از قهرمانی سایپا در یک برنامه زنده تلویزیونی قسم خورد که هیچ وقت در تصمیمات کادرفنی تیم‌ملی دخالت نمی‌کرد.)بعد از انتخاب دایی به عنوان سرمربی جدید حالا مهمترین مسئله، نحوه ارتباط او با بازیکنانی است که در گذشته موضوع اختلاف آنها با دایی سوژه اصلی رسانه‌ها بود و این اختلاف قدیمی حالا با رسیدن کاپیتان سابق به نیمکت تیم‌ملی، شکلی تازه به خود گرفته است.

 آنهایی که فدراسیون را در این انتخاب نقد می‌کنند، اعتقاد دارند که دایی با نیمی از بازیکنان فعلی همبازی بوده و نباید او را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کردند. البته تعداد این منتقدان کم است و حضور دایی در تیم‌ملی بازتاب مثبتی در رسانه‌ها و بین پیشکسوتان فوتبال داشته است.

 مهدوی‌کیا: مشکلی با دایی ندارم

 در یکی از روزهای سرد زمستان 85 که بوندس‌لیگا تعطیلات نیم‌فصل را سپری می‌کرد، مهدی مهدوی‌کیا برای دیدار با خانواده‌اش به ایران آمد. او یک روز برای حل مشکل شخصی‌اش باید برادرش هادی را از نزدیک می‌دید و مجبور شد شب قبل از بازی سایپا و استقلال به هتل المپیک برود. مهدوی‌کیا که قصد ورود به لابی هتل را داشت به طور غیرمنتظره دایی را مقابل خود دید و هنگامی که قصد داشت به سمت او برود دایی به یکباره مسیرش را تغییر داد.

 این اتفاق کافی بود تا معدود خبرنگارانی که در هتل بودند، از این موضوع مطمئن شوند که دایی و مهدوی‌کیا اختلاف دارند. اختلاف دایی و مهدوی‌کیا از جام ملت‌های آسیا در سال 2000 بیشتر شد و آن زمان این شایعه به وجود آمد که بعضی از بازیکنان از جمله مهدوی‌کیا عمداً به دایی پاس نمی‌دهند.

 بازیکن اینتراخت فرانکفورت اما موضوع اختلاف با دایی را تکذیب کرده و می‌گوید: «روزنامه‌ها در ایران خیلی دوست دارند به این مسائل دامن بزنند ولی من مشکلی با دایی ندارم.» موضوع اختلاف دایی با کیاسابقه دار است ولی باید منتظر ماند و دید که سرمربی تیم‌ملی در قبال کاپیتان چه موضعی خواهد داشت.

مبعلی و دوری از تیم‌ملی

 ایمان مبعلی از جمله فوتبالیست‌هایی بود که در زمان برانکو به تیم‌ملی دعوت نشد و انتقادها در این مورد از ایوانکوویچ به نقطه اوج رسید. آن زمان روزنامه‌ها دایی را دلیل اصلی دعوت نشدن مبعلی می‌دانستند، چون این بازیکن در دیدار صباباتری و فولاد با تکلی خشن دایی را سرنگون کرد تا به شدت مورد غضب او قرار گیرد. البته مبعلی بعد از اخراج از زمین مسابقه جواب دایی را داده بود که این موضوع عصبانیت شدید کاپیتان تیم‌ملی را به همراه داشت. البته دایی چند سال بعد در مصاحبه‌ای گفت: «من آن قدر قدرت ندارم که یک فوتبالیست را از تیم‌ملی دور کنم.»

واکنش عجیب علی کریمی

 اختلاف دایی با علی کریمی هم بارها حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد که نقطه اوج آن جام جهانی 2006 بود. بعد از باخت مقابل مکزیک شایعه شد که کریمی چند بازیکن با سابقه تیم‌ملی را جمع کرده و در جلسه‌ای مخفیانه با برانکو از او خواسته که دایی را در ترکیب اصلی نگذارد. حتی گفته می‌شد که این چند نفر ایوانکوویچ را تهدید کردند که اگر دایی در ترکیب ثابت باشد، حاضر نیستند برای تیم‌ملی بازی کنند و سرانجام دایی در اتفاقی غیرمنتظره در بازی با پرتغال نیمکت‌نشین شد.

کریمی چند سال پیش هم در مصاحبه‌ای جنجالی به دایی حمله کرد. صحبت‌های کریمی هم از سوی دایی بی‌جواب نماند، او هم در مصاحبه‌ای گفت: «کریمی در حدی نیست که در مورد من قضاوت کند.»

در 2 هفته اخیر مدیر برنامه‌های کریمی از زبان او چند بار مصاحبه کرد و دایی را بهترین گزینه برای تیم‌ملی دانست. تغییر موضع او در خصوص دایی برای خیلی‌ها تعجب‌آور بوده است. او درخصوص انتخاب دایی به عنوان سرمربی جدید گفته: «دایی بهترین گزینه بود و خوشحالم که این فوتبالیست پرافتخار را انتخاب کردند. در بازی با پرتغال که از کوره در رفتم، فقط دایی مرا دلداری داد، حتی اگر دعوت هم نشوم، از او ناراحت نخواهم شد.»

هاشمیان، اسمی از دایی نیاورد

 وحید هاشمیان مدت‌ها پشت خط تیم‌ملی ماند و این موضوع هم به طور مستقیم به دایی ربط داده شد. آن زمان روزنامه‌ها که اختلاف‌شان با دایی شدید شده بود، به این نکته اشاره کردند که او نمی‌گذارد هاشمیان به تیم‌ملی بیاید تا موقعیتش به خطر نیفتد.

هاشمیان که فوتبالیست محتاطی است هیچ وقت حاضر نشد تا اسمی از دایی بیاورد ولی بارها در مصاحبه‌هایش گفت که اگر به تیم‌ملی بیاید، موقعیت خیلی‌ها به خطر می‌افتد. بعید به نظر می‌رسید که منظور او شخصی به غیر از دایی باشد، چون هاشمیان مهاجم بود و دایی اصلی‌ترین رقیبش به شمار می‌رفت.

حالا دایی سرمربی تیمی شده که با اکثر بازیکن‌های آن در سال‌های گذشته همبازی بود و خیلی‌ها در انتظارند تا ببینند برخورد دایی با نفراتی چون مهدوی‌کیا، کریمی، هاشمیان، مبعلی و ... چگونه خواهد بود.

کد خبر 45737

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز