شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم یابود اولین سال‌روز درگذشت رسول ملاقلی‌پور از طرف خانواده‌ این کارگردان سینمای ایران در مسجد نور برگزار شد. مراسمی دیگر نیز روز 14 اسفند برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌السلام دکتر یاری گفت: زنده‌یاد ملاقلی‌پور از جمله کارگردان‌هایی نبود که دوره‌‌ای بیایند و از قوی‌ترین آرشیوها سواستفاده بکنند و با ستاره‌های هالیوود عکس بگیرند.

به گزارش فارس او ادامه داد: رسول اینجا ماند و عمده فیلم‌هایش را در مسیر دفاع مقدس و یا حاشیه آن ساخت. گاهی مواقع حتی عصبی می‌شد و داد می‌زد، ولی روح لطیفی داشت.

در این مراسم محمدحسین لطیفی، محمدرضا تخت‌کشیان، جمشید هاشم‌پور، منوچهر محمدی، مهدی کریمی، احمد مرادپور، اکبرنبوی، فرهاد قائمیان، امیر حسین علم‌الهدی، نادر مقدس، مرتضی سرهنگی و محسن رضایی حضور داشتند. 

عکس‌ها: خبرگزاری فارس

14 اسفند؛ سالگردی دیگر

 اهالی رسانه و سینما مراسم سال‌روز درگذشت رسول ملاقلی‌پور را 14 اسفند برگزار می‌کنند. در این مراسم با عنوان «آینه‌ای ناگهان» ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا میرکریمی، جواد طوسی، ابراهیم فیاضی و مجید سرسنگی در خصوص ارزش‌های هنری آثار زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و نیز جایگاه او در سینمای دفاع مقدس و اجتماعی ایران سخنرانی می‌کنند.

همچنین در این مراسم تمبر شخصی مرحوم «رسول ملاقلی‌پور» که به درخواست فرهنگسرای رسانه توسط شرکت پیشتاز تبلیغ ایده برای اولین بار به چاپ رسیده است، رونمایی می‌شود.

در گردهمایی اصحاب رسانه و سینما به یاد رسول ملاقلی‌پور، همچنین مرتضی سرهنگی، حسام الدین سراج، کمال تبریزی، مجید مجیدی، فرهاد قائمیان، محمدرضا شرف‌الدین، منوچهر محمدی، جمشید هاشم‌پور، احمد نجفی، مجتبی راعی، محمد پیرهادی، آتیلا پسیانی و علی شادمان و .... حضور خواهند داشت.

این مراسم در ساعت 18 روز سه‌شنبه 14 اسفند ماه در تالار «حرکت» برپا خواهد شد. علاوه بر اصحاب رسانه؛ فرهنگسرای رسانه، خانه سینما و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در برپایی این مراسم مشارکت دارند.

در کارت‌های دعوت مراسم که به امضای ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینما رسیده آمده است: «یک سال پیش درچنین روزهایی در میان بهت و ناباوری رسول ملاقلی پور به مسافرت ابدی رفت. اصحاب رسانه و سینما در سالگرد این سفر اندوهناک حلقه ذکری ترتیب داده‌اند. شما را به این حلقه ذکر دعوت می‌کنیم.»

کد خبر 45524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز