سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از دو میلیون نفر به عنوان اخلاف کنفوسیوس ثبت‌‌نام شده‌اند و اندازه شجره خانوادگی این فیلسوف مشهور چینی را سه برابر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از چاینا دیلی "کمیته جمع‌‌‌ٱوری تبار کنفوسیوس"          (CGCC) اعلام کرد این فهرست جدید، که آخرین بار پیش از این در سال 1930 روزآمد شده بود، بیش از 1.3 میلیون عضو جدید دارد.

بنابراین گزارش این فهرست روزآمد‌شده که برای اولین بار شامل بستگان خارجی و بستگان مونث هم می‌شود، سال ٱینده  مصادف با دو هزار و پانصد و شصتمین سالگرد تولد این متفکر منتشر خواهد شد.

گزارش چاینا دیلی می‌افزاید اما شمار واقعی اخلاف کنفوسیوس که در سراسر دنیا زندگی می‌کنند ممکن است به بیش از سه میلبون نفر برسد.

کونگ دیوئی، یکی از اخلاف کنفوسیوس که سرپرست برنامه روزآمد کردن شجره‌‌نامه در شعبه ‍CGCC واقع در هنگ‌کنگ است، در این باره گفت: "ما بیش ار 1.3 میلیون مدخل جدید داریم و وارد کردن افراد جدید را فعلا متوقف کرده‌ایم."

CGCC  چهارصد و پنجاه شعبه در سراسر جهان دارد. اخلاف جدید هر کدام برای ثبت‌نام باید پنج یوآن (70 سنت) بپردازند.

بیش از 40000 اخلاف خارجی کنفوسیوس به این شجره‌نامه افزوده شده‌اند، از جمله 34000 نفر در کره شمالی که اخلاف مهاجرت پنجاه و چهارمین نسل کنفوسیوس به این کشور در قرن چهاردهم میلادی هستند.

آموزه‌های سنتی کنفوسیوس که بر صلح و  توازن اجتماعی تکیه دارند، پس از سال‌ها سرکوبی در چین مائویستی در سال‌های اخیر تجدید حیات یافته‌اند.

کد خبر 44793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز