دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

مجید رئوفی "از کلمه تا هنر" عنوان نمایشگاهی در دبی است که بزرگانی چون پرویز تناولی در آن شرکت کرده‌اند

این بار  نوبت به هنرمندان دیگر تجسمی ایران رسیده تا در فستیوال مشترک دبی هلدینگ و موزه بریتانیا شرکت کنند.

پس از برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه هنر مدرن در دبی  این بار  موزه بریتانیا در برگزاری دومین دوره این نمایشگاه مشارکت می‌کند. این نمایشگاه از هفتم فوریه آغاز شده و تا پایان آوریل ادامه می‌یابد.

 در این نمایشگاه، آثار هنرمندان مدرن خاورمیانه به نمایش گذاشته می‌شود. از ایران نیز هنرمندان زیادی در این فستیوال شرکت کرده‌اند که از میان آنان می‌توان به شادی قدیریان، گلناز فتحی و سیدمحمد احصایی اشاره کرد.

محمد الغرقاوی مدیر اجرایی دبی هلدینگ می‌گوید:" بسیار خوشحال و مفتخرم که دبی هلدینگ، این فرصت را به دست اورد تا با موزه بریتانیادر برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه مشارکت کند. دبی هلدینگ همواره تلاش می‌کند تا خلاقیت‌های هنرمندان منطقه را توسعه دهد و این هدف برایش بسیار مهم است. "

نیل مک گرگور مدیر موزه بریتانیا نیز در این باره می‌گوید:"این اولین باری است که موزه بریتانیا نمایشگاهی در خاورمیانه برگزار می‌کند. دبی یک مکان بسیار عالی برای تبدیل شدن به مرکز هنر معاصر است. بسیار مایه خوشوقتی است که دبی هلدینگ این فرصت را به ما داد تا نمایشگاهی چنین مهم را در شهری با این اهمیت برگزار کنیم." بازار مالی دوبی برای نخستین بار شاهد حضور هنرمندان و تابلوهای هنری آنهاست. متون خط عربی، گرافیک و نقاشی و نقش‌هایی از آیات قرآن کریم و اشعار عربی بیشترین تابلوهای این نمایشگاه را تشکیل میدهند. 

اما ایرانی ها
همان طور که گفتیم،هنرمندان ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور دارند. آنها البته در این اثنا در نمایشگاه خط سوم در دبی نیز شرکت خواهند کرد. خط سوم، هم در امتداد دومین نمایشگاه هنری دبی و با حضور هنرمندان خاورمیانه ای در زمینه هنر معاصر در فاصله 18 تا 22 مارچ در "مدینه آرنا" برگزار خواهد شد.

امسال، تمرکز خط سوم  بر روی کارنامه هنری رعنا بگوم هنرمند بنگلادشی، لاله خرمیان هنرمند ایرانی، آروا آبون عکاس لیبیایی، هدی لطفی هنرمند مصری و شیرین علی آبادی ایرانی فعال رشته‌های مختلف هنری است. در این نمایشگاه همچنین گلناز فتحی، منیر شاهرودی، فرهاد مشیری و پوران جین چی حضور دارند. گلناز فتحی یکی از نقاشان به نام ایران است که در حراج کریستی آبان ماه گذشته، در هتل جمیرای دبی، یکی از نقاشی‌های خود را به قیمت ۵۴ هزار دلار به فروش رساند.

همچنین گلناز فتحی که به خطاطی علاقمند است، در این نمایشگاه اثار متفاوت خطاطی خود را نیز به نمایش گذاشته است. او خطاطی را به شیوه ای مدرن و برای بیان هویت ایرانی در آثار خود استفاده می کند. گلناز فتحی" نقاش 34 ساله ایرانی اسفند گذشته در جریان نمایشگاه بزرگ سال "هفت نگاه" به لحاظ تعداد تابلوهای به فروش رسانده در جمع نفرات اول قرار گرفته بود و تا امروز نمایشگاه هایی در پاریس، نیویورک، لس آنجلس، بلژیک، لندن برپا نموده است.

خط سوم چیست؟
خط سوم از سال 2005، با حضور سه شریک، سانی رهبر، عمر غباش و کلودیا سلینی تشکیل شد. خط سوم، نمایشگاهی است از گالری های هنری در دبی که با حضور هنرمندان منطقه که گالری شخصی ندارند، برگزار می شود.

کد خبر 44571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز