چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از رهبران جنبش فتح در نشست ملی مقابله با معامله قرن و کارگاه اقتصادی بحرین؛گفت: به اسم همه گروه‌های فلسطینی می‌گوییم: «نه به معامله قرن».

نه به معامله قرن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما گروه های فلسطینی همزمان با نشست منامه، نشست ملی مقابله با معامله قرن و گارگاه اقتصادی بحرین را در نوار غزه برگزار کردند.

 فایز ابوعطیه از رهبران جنبش فتح در سخنانی در "نشست ملی مقابله با معامله قرن و کارگاه اقتصادی بحرین" که همزمان با نشست منامه در نوار غزه برگزار شد، گفت: به اسم همه گروه‌های فلسطینی می‌گوییم: «نه به معامله قرن».

وی افزود: ملت فلسطین برای مقابله با همه توطئه‌ها علیه آرمان و مسئله خود متحد است. به ملت‌های عربی که همچنان تأکید می‌کنند مسئله فلسطین مسئله محوری امت اسلامی و عربی است، درود می‌فرستیم.

  •  هنیه خواستار تشکیل کادر رهبری موقت و دولت وحدت ملی شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه معامله قرن و نشست اقتصادی بحرین مرده به دنیا آمده اند، تأکید کرد ملت فلسطین قادر است این معامله ها و نشست های توطئه آمیز را ناکام بگذارد و به شکست بکشاند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) که یکی از حاضرین در این همایش بود، گفت: انتفاضه یکپارچه ملت فلسطین نشست بحرین را به شکست خواهد کشاند. مردم فلسطین به هیچ کسی این اختیار را نداده اند تا به نیابت از آن‌ها سخن بگوید و با نام آن‌ها تجارت کند. قدس و سراسر سرزمین فلسطین متعلق به ماست. نشست بحرین نشستی سیاسی با پوششی اقتصادی و مالی است و هدف از معامله قرن نابودی مسئله فلسطین است. هدف اصلی معامله قرن و نشست بحرین مشروعیت بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

هنیه در ادامه تأکید کرد: معامله قرن و نشست بحرین کارآیی ندارند و مرده به دنیا آمده اند. ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن برای مقابله با معامله‌ها و نشست‌های توطئه آمیز در یک جبهه واحد قرار دادند. در حال حاضر نیروها و کشورهای محور مقاومت هواپیماهای آمریکا را در آب‌های ما و خلیج فارس ما سرنگون می‌کنند و آن‌ها را به چالش می‌کشند. به شرکت کنندگان در نشست بحرین می‌گویم نشست شما توهمی تحقق ناپذیر است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: ما در نقطه عطف تاریخی قرار گرفته ایم و به صراحت و وضوح هر چه تمامتر اعلام می‌کنیم فلسطین و فلسطینی فروختنی نیست و باید طرحی سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای را برای در اختیار گرفتن دوباره ابتکار عمل تدوین کنیم. از جنبش فتح و رهبران آن می‌خواهم دردها و رنج‌های گذشته مان را فراموش کنند و راهبرد ملی فراگیری را در پیش گیرند، چرا که در حال حاضر درگیر مبارزه سختی هستیم. اساس راهبرد ما قدس، حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در همه خاک فلسطین است. جنبش حماس آماده است با برادر ابومازن و رهبران جنبش فتح در نوار غزه یا قاهره یا هر مکان دیگری دیدار کند. ما خواهان تشکیل کادر رهبری موقت و دولت وحدت ملی برای اداره امور در کرانه باختری و نوار غزه و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات هستیم. باید در ساختار تشکیلات خودگردان بازبینی شود تا همه گروه‌های ملی و اسلامی را در بر گیرد و مراجع تصمیم گیری را متحد سازد. گسترش روابط و تقویت هماهنگی و همکاری با کشورهای عربی و اسلامی در دستور کار ما قرار دارد.

  •  ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و قدس و فلسطین را با طرح های اقتصادی معاوضه نخواهد کرد

دبیر کل اجرایی ساف در گفتگو با شبکه المیادین اظهارات مشاور رئیس جمهور آمریکا در مراسم افتتاحیه نشست بحرین را "دروغ قرن" و نه معامله قرن توصیف و تأکید کرد ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و قدس و فلسطین را با طرح‌های اقتصادی و مالی معاوضه نخواهد کرد.

عریقات در ادامه تأکید کرد: برگزاری نشست منامه به معنای ساقط شدن طرح صلح عربی است. دولت آمریکا کمک‌ها به ملت فلسطین، سازمان آنروا، بیمارستان‌ها و مدارس فلسطینی را متوقف کرده است.

شکوفایی و توسعه فلسطین هنگامی محقق می‌شود که ملت ما دارای حاکمیت بر سرزمین و منابع خود باشد. آنچه کوشنر در سخنان خود در نشست بحرین مطرح کرد هیچ تناسب و ارتباطی با طرح صلح عربی و قطعنامه‌های بین المللی ندارد و سخنان او به معنای پذیرش اشغالگری است. آنچه کوشنر مطرح کرد به معنای اجرای عملی اعلامیه بالفور و برپایی نظام تبعیض نژادی است. آنچه کوشنر مطرح کرد مصداق بارز دروغ قرن و نه معامله قرن است. فلسطینیان مصلحت خود را می‌دانند و کسی نمی‌تواند به نیابت از آنان اظهار نظر کند. ما به هیچ کسی اجازه نداده ایم به نیابت از فلسطینیان سخن بگوید.

مقام فلسطینی تصریح کرد: حکومت خودگردان فلسطین در خلال ماه‌های گذشته ۷۵ درصد از منابع درآمدی خود را از دست داده است،، اما ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و قدس و فلسطین را با مال و اموال معاوضه نخواهیم کرد. ما تأکید می‌کنیم صلح بدون پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین هرگز محقق نخواهد شد. کاش این نشست در کشوری عربی برگزار نمی‌شد و ما این مسئله را به صورت رسمی از بحرین درخواست کرده بودیم. کوشنر در سخنان خود به اشغالگری اسرائیل، تشکیل دو کشور مستقل، مشروعیت بین المللی و طرح صلح عربی هیچ اشاره‌ای نکرد.

  •  دستی راکه به سوی حقوق و اصول ثابت فلسطین دراز شود قطع خواهیم کرد

عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه ملت فلسطین با توطئه معامله قرن مقابله و آن را خنثی می‌کند، تأکید کرد دستی را که به سوی حقوق و اصول ثابت فلسطین دراز شود قطع خواهیم کرد.

جمیل مزهر در نشست ملی مقابله با معامله قرن و نشست بحرین که همزمان با نشست منامه در نوار غزه برگزار شد، گفت: توافق نظر همه گروه‌های فلسطینی، نشانه دیگری مبنی بر ساقط شدن معامله قرن و کارگاه اقتصادی بحرین است. معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد و این توطئه نیز مانند توطئه‌های دیگر سرنگون می‌شود. ملت فلسطین با طرح خبیث و پلید معامله قرن مقابله خواهد کرد.

وی افزود: ملت فلسطین هرگز نخواهد پذیرفت اسرائیلی‌ها در میان ما زندگی کنند. اهداف معامله قرن از سطح مسئله فلسطین عبور کرده و همه منطقه و در قلب آن محور مقاومت را هدف گرفته است. دستی که به سوی حقوق و اصول ثابت فلسطین دراز شود را قطع خواهیم کرد. مشارکت عربی در نشست بحرین خیانتی آشکار است و با اهداف آمریکایی اسرائیلی همسویی دارد.

مزهر تصریح کرد: شکست توطئه آمریکایی - اسرائیلی نیازمند پایبندی به مقاومت به عنوان تنها گزینه راهبردی ملت فلسطین است. ما از محمود عباس می‌خواهیم در واکنش به نشست بحرین، در مورد برگزاری نشست فوری فلسطینی اقدام کند. باید تصمیمات شورای مرکزی ساف در مورد به رسمیت نشناختن اسرائیل، خروج از توافقنامه اسلو و توافقنامه اقتصادی پاریس اجرایی شود.

کد خبر 445632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha