همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: ۲۰ هکتار از جنگل‌های ملی استان قزوین واقع در طارم سفلی چهارشنبه، ۵ تیر، آتش گرفته است.

جنگل آتش

بهرام ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه حدود ساعت ۱۰ در روستای عمبقین از توابع طارم سفلی آغاز شده و همچنان ادامه دارد

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ نفر در قالب هشت گروه برای خاموش کردن آتش به این محل اعزام شده اند، اظهار داشت: مناطق آتش گرفته در حال خاموش شدن است و هنوز از عوامل آتش نشانی کمکی درخواست نشده است.

ترکاشوند به ملی بودن جنگل های عمبقین اشاره کرد و گفت: آتش گرفتن عرصه‌های طبیعی به خصوص جنگل‌ها باعث می‌شود تا منابع طبیعی با خسارات‌های فراوانی روبرو شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین در خصوص آتش سوزی روز گذشته در چهار بخش قزوین نیز گفت: پس از خاموش کردن آتش برآورد دقیقی از میزان سوختگی‌ها انجام شد و مشخص شد که ۹۵ هکتار از مراتع استان شامل اراضی ملی و مستثنیات در آتش سوخته است.

ترکاشوند تشریح کرد: ۱۵ هکتار در روستای چیذر، ۴۰ هکتار در روستای نیارک، ۲۰ هکتار در روستای آوج قشلاق و ۲۰ هکتار مستثنیات از جمله اراضی سوخته در شب گذشته بودند.

این مسئول گفت: با توجه به گرمای شدید هوا شهروندان باید در ۲ روز تعطیلات جمعه و شنبه احتیاط‌های لازم را به عمل آورده و از هرگونه آتش زدن علفزارها در مراتع طبیعی خودداری کنند.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: وزش باد به همراه گرما به عنوان مهمترین عامل در گسترش آتش سوزی در مراتع شناخته می‌شود و هرگونه بی‌احتیاطی می‌تواند فاجعه عظیمی به بار آورد.

امسال چندین آتش سوزی در مراتع استان قزوین به وقوع پیوسته که برخی از آنها خسارات سنگینی به این سرمایه‌های ملی وارد کرده است.

کد خبر 445616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha