همشهری آنلاین: دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای تغییر مسیر خطوط هوایی گفت: آسمان ایران امن‌ترین حریم هوایی برای پروازهای بین‌المللی در منطقه است.

هواپیما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  ایوب رضائی ثمرین، دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران، در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای تغییر مسیر خطوط هوایی از بخش‌هایی از آسمان ایران، اینگونه تلاش‌ها را جنگ روانی و رسانه‌ای آمریکا علیه کشورمان دانست و گفت: آسمان ایران امن‌ترین حریم هوایی برای پروازهای بین‌المللی در منطقه است.

وی در واکنش به انتشار و بزرگنمایی تغییر مسیر بعضی خطوط هوایی از بعضی از مسیرهای هوایی ایران در رسانه‌های غربی، خاطرنشان کرد: این اقدام جنگ روانی آمریکایی‌ها علیه کشورمان و گام مکمل اطلاعیه هوانوردی آمریکایی‌ها برای پرهیز ایرلاین‌ها از عبور از مسیرهای هوایی جنوب ایران است.

این کارشناس صنعت هوانوردی افزود: علی رغم جنگ روانی دشمن و تلاش‌های ضد ایرانی، ایران برای پروازهای ملی و بین‌المللی امن‌ترین آسمان و اقتصادی‌ترین مسیرهای هوایی را دارد.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز در ادامه به موقعیت ژئواستراتژیک ایران اشاره کرد و گفت: بنا به همین موقعیت، مسیرهای هوایی ایران برای خیلی از ایرلاین‌ها اقتصادی‌ترین انتخاب است.

وی با اشاره به تنش‌های دامنه‌دار در کشورهای اطراف ایران و مسیرهای جایگزین هوایی، آسمان ایران را امن‌ترین کریدور هوایی برای عبور و مرور هواپیماهای غیرنظامی دانست و گفت: به دلیل ناامنی در مسیرهای جایگزین و البته سرویس‌دهی بی‌نقص پرسنل مراقبت پرواز ایران در مرکز کنترل فضای کشور، آسمان ایران بهترین و بعضا تنها انتخاب خیلی از خطوط هوایی دنیا است.

کد خبر 445485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha