همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انجام موفقیت آمیز سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا (گلوبال هاوک) تنها گوشه‌ای از توان و پیشرفت صنعت دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح است.

حاجی صادقی

به گزارش روابط عمومی سپاه، در پی ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته متجاوز گلوبال هاوک امریکا توسط رزمندگان پدافند نیروی هوافضای سپاه، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی این اقدام شجاعانه و تحسین برانگیز را به فرمانده و آحاد کارکنان این نیرو تبریک گفت.

وی در پیام خود مطرح کرد: آمادگی دائمی برای دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن مسئولیتی است که بر دوش همه دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی به ویژه نیروهای مسلح قرار دارد تا در هنگام بروز خطر، با اتکال به قدرت لایزال الهی از عزت و اقتدار ملت همیشه در صحنه و استقلال و آزادی ایران اسلامی حراست کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: انجام موفقیت آمیز سرنگونی پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته و مدرن آمریکا به دست پرتوان رزمندگان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تنها گوشه‌ای از توان و پیشرفت صنعت دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح است، نماد عزت و اقتدار جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که بر خود لازم می دانم موفقیت جنابعالی را در این اقدام شجاعانه و تحسین برانگیز با وجود چنین همکاران مؤمن، مصمم، توانمند علمی و عملی و ولایتمدار صمیمانه تبریک عرض کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پنج شنبه ۳۰ خرداد از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در نخستین ساعات بامداد امروز یک فروند هواپیمای جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از کاپیتان «بیل اوربان» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام» هدف قرار گرفتن یک پهباد آمریکایی را تأیید کرد. با این حال این افسر نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است. این ادعا با به نمایش گذاشته شدن قطعات و لاشه پهپاد جاسوسی آمریکایی و مستندات محل سقوط آن از سوی سازمان نقشه برداری رنگ باخت.

کد خبر 445472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha