سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

در طرح جامع شهر تهران برای منطقه ۲۲ تهران، جمعیت ۶۵۰ هزار نفری پیش‌بینی شده است اما این منطقه از نظر سرانه حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی کم برخوردار و از داشتن خطوط مترو، محروم است.

سرانه حمل و نقل عمومی

«علی نوذرپور» شهردار منطقه ۲۲ در این‌باره می‌گوید: «سرانه حمل‌ونقل عمومی در منطقه ۲۲ باتوجه به وسعت و گستردگی این منطقه بسیار محدود است و تنها یکی از ایستگاه‌های خط مترو تهران ـ کرج از مرز این منطقه می‌گذرد. همچنین اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی آن هم مثل سایر اتوبوس‌های شهر تهران فرسوده هستند. به همین دلیل در این حوزه مطالعات متعددی انجام و مسیر حرکت خطوط بازنگری شد. در نهایت با تأیید معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران مسیر برخی از خطوط ناوگان اتوبوسرانی این منطقه تغییر کرد. همچنین ۲ خط جدید، احداث و مسیر عبوری برخی از خطوط کوتاه شد.»

 او می‌افزاید: «با این تدابیر توانستیم بخشی از مسائل و مشکلات مردم را در زمینه حمل‌ونقل عمومی در منطقه حل کنیم. همچنین خوشبختانه موضوع استقرار خطوط ریلی در طرح تفصیلی منطقه۲۲ مطرح شده است که در صورت تأیید نهایی طرح تفصیلی در شورای‌شهر و همچنین تأیید مطالعات سامانه حمل‌ونقل ریلی در شورای عالی ترافیک شهر تهران و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در وزارت کشور، منطقه صاحب خطوط مترو می‌شود. » به گفته «احمد پورسیدآقایی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مطالعه و طراحی ٤ خط جدید مترو پایتخت در دست اقدام است و قرار شده این خطوط از منطقه۲۲ گذر کنند. یکی از این خطوط در منطقه۲۲ خط شماره ۱۰ است که حداقل ۷ ایستگاه را پوشش می‌دهد.

کد خبر 445401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha