سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

سید علی مفاخریان-شهردار منطقه۹: منطقه۹ با هزارو ۹۸۰ هکتار مساحت و ۱۵۸ هزار و ۴۲۵ نفر جمعیت جزو کوچک‌ترین و متراکم‌ترین مناطق ۲۲‌گانه پایتخت به شمار می‌آید.

سیدعلی مفاخریان شهردار منطقه 9

فشردگی بافت‌های سکونتگاهی فرسوده و ناکارآمد، معضل شماره یک این منطقه است. از سویی وجود ۵۳درصد بافت فرسوده در آن، سال‌هاست که مدیران شهری و حوزه مدیریت بحران را بر آن داشته تا با ارائه و اجرای راهکارهای مناسب به کاهش خسارت‌ها و تلفات احتمالی ناشی از بروز حوادث شهری و طبیعی بپردازند. ارائه بسته‌های تشویقی نوسازی، وام‌هایی با بازپرداخت طولانی‌مدت و صدور پروانه در اسرع وقت از جمله اقدامات مؤثر بوده که در سال گذشته باعث تجمیع ۴۲ پلاک در محله‌هایی مانند امامزاده عبدالله(ع) و شهید دستغیب شده است. این ۲ محله بیشترین تراکم بافت فرسوده منطقه یعنی ۳۴‌درصد از مجموع آمار بافت فرسوده و متروک منطقه را در خود جای داده‌اند که این آمار توجه بیشتر مسئولان شهری را می‌طلبد. راهکار دیگری که در مسیر ایجاد تناسب فضاهای شهری تغییر کالبد محله‌ها به ما کمک می‌کند برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و ماهانه با حضور شهروندان، معماران و سازندگان ابنیه است.

خروجی این سلسله نشست‌ها که کارشناسان شهرسازی بر آنها نظارت دارند، ارائه ایده‌های مؤثر برای بهبود کیفیت مصالح و ساخت‌وساز چگونگی رعایت ایمنی، بهداشت و نگهداشت محیط‌زیست در کارگاه‌های تجهیزات ساختمانی است. ایده‌هایی که کیفیت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را به نحوه مطلوبی ارتقا می‌بخشد. به‌ویژه در منطقه۹ با توجه به بافت صنعتی که دارد و وجود ۷۶ ملک ناایمن و خطرآفرین در آن، جذب سرمایه‌گذاران به کندی در آن پیش می‌رود. این ارتقابخشی ضمن نجات جان بسیاری از شهروندان در مواقعی نظیر زلزله، سطح رفاه زندگی شهری، نشاط اجتماعی و نوسازی را با کیفیت می‌کند و این یعنی بهترین حالت نوسازی املاک.

کد خبر 445399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha