همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر تهران گفت: انتظار افکارعمومی از ریاست جدید دستگاه قضایی، ایجاد تحول براساس سیاست های ابلاغی رهبرانقلاب و سیره و میراث شهید بهشتی است که با مبارزه با تبعیض، فساد و تخلفات، حس شیرین عدالت را در کام مردم مظلوم ایران ایجاد کنند.

محسن هاشمي

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه هفتم تیر اظهار کرد:  انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت آیت الله دکتر بهشتی که نماد عقلانیت، میانه‌روی و سعه صدر در انقلاب بود، به همراه یاران نزدیک ایشان که ۴ تن از وزرا، ۲۷ تن از نمایندگان مجلس و تعدادی دیگر از اعضای حزب جمهوری اسلامی بودند، منجر شد. این یکی از بزرگ‌ترین ضرباتی بود که افراطیون و جریانات انحرافی و نفاق به انقلاب و نظام وارد کردند و امیدواریم مشی ایشان در حراست از حقوق مردم به خصوص آزادی و عدالت، از سوی همه مسئولان به ویژه مدیران دستگاه قضایی دنبال شود.

‫رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که شهید بهشتی شخصیتی جهان دیده، آشنا به علوم روز و مسلط به مبانی فقهی و اجتهاد بود، افزود: ایشان یکی از معماران و نظریه‌پردازان اصلی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و مدیریت دشوار جلسات مجلس موسسان و خبرگان قانون اساسی را برعهده داشت.

‫هاشمی در ادامه گفت: آشنایی ایشان با نظام های سیاسی مختلف و جوهره مدیریت و شخصیت کاریزماتیک شهید بهشتی، موجب شد که انقلاب اسلامی بتواند در فاصله کمتر از یکسال، به قانون اساسی مدرن، نسبتا کارامد و عملگرایانه برسد، امری که در سایر انقلاب ها با دشواری فراوانی مواجه شد و عدم توفیق در طراحی نظام سیاسی برخاسته از انقلاب، موجب بروز شورش، خونریزی، بی ثباتی و التهاب شد.

‫او با اشاره به سرنوشت تلخ بهار عربی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اضافه کرد: این تجربه نشان داد که ما باید تا چه اندازه قدردان نسل نخست رهبران انقلاب اسلامی باشیم که تحت زعامت امام خمینی (ره)، موفق شدند انقلاب اسلامی را در کوتاه ترین فرصت و با کم ترین تلفات ممکن به سامان برسانند.

‫ رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر توطئه‌های و تجاوز بیگانه و گروه‌های افراطی و منحرف، با دست زدن به خشونت، فضای رشد و بالندگی را در انقلاب اسلامی مخدوش نمی‌کرد، قطعا امروز شاهد جامعه‌ای به مراتب موفق‌تر بودیم، نگاه شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر رهبران و نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی، مبتنی بر حاکمیت عقلانیت در اداره کشور و مدارا و سعه صدر با مخالفین و منتقدین و پرهیز از تندروی و افراط و تفریط بود که نیاز امروز ما نیز هست.

‫او افزود: ششم تیر سال ۱۳۶۰ با ترورنافرجام آیت الله خامنه‌ای و هفتم تیر با انفجار حزب جمهوری اسلامی، افراطیون پاسخ مدارا و عقلانیت را با آتش دادند و گرچه این آتش، ریشه جریان نفاق را در داخل ایران سوزاند اما نهال بارور انقلاب اسلامی را با آسیب‌های غیرقابل جبرانی پاسخ داد.
‫ ‬
رئیس شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه تاکید کرد: انتظار افکارعمومی از ریاست جدید دستگاه قضایی، ایجاد تحول براساس سیاست‌های ابلاغی رهبرانقلاب و سیره و میراث شهید بهشتی است که با مبارزه با تبعیض، فساد و تخلفات، حس شیرین عدالت را در کام مردم مظلوم ایران ایجاد کنند.

کد خبر 445390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha