- بازیکنان فوتبال به‌قدری گران شده‌اند که شاید چند وقت دیگر باشگاه‌ها با هم دست‌به‌یکی کنند و به روال سیاست «سزای گرانفروش نخریدن است» آنها را تحریم کنند.

ورزش

اگر تورم در کشورهای اروپایی بین یک تا ۳درصد باشد در فوتبال تورم به‌اندازه ایران و ونزوئلاست. به‌طور مثال فلورنتینو پرس در دوره کهکشانی‌های -۱مجموع پولی که برای خرید زیدان، فیگو، روبرتو کارلوس و رونالدو نازاریو خرج کرد کمتر از ریخت‌وپاش‌های او برای خرید چند بازیکن از چلسی (آزار)، اینتراخت (یوویچ)، لیون (مندی)، پورتو (میلیتائو) و سانتوس (رودریگو گوئس) بود.

قیمت‌ها متناسب با تورم بالا نرفته و به نسبت افزایش کلان درآمدهای فوتبال قیمت بازیکنان هم افزایش یافته است. اسپانسرها و شبکه‌های تلویزیونی پول بیشتری می‌دهند، پیراهن‌ها بیشتر به فروش می‌رسد، باشگاه‌ها اسم ورزشگاه اختصاصی خود را هم می‌فروشند و البته یوفا هم پاداش‌های کلان می‌دهد.

- رئال‌مادرید یک حراجی واقعی برای باشگاه‌های اروپایی است. به‌خاطر رعایت فیرپلی مالی که می‌گوید هر باشگاه تنها ۱۰۰میلیون یورو بیش از درآمد حاصل از فروش بازیکنانش می‌تواند بازیکن بخرد، رئال مادرید مجبور است بازیکنانش را واگذار کند. پرس به یک خبرنگار گفته که تاسبتانی طولانی در پیش داریم و این بدان معناست که هنوز بازیکنان دیگری قرار است خریداری شوند.

حالا باشگاه‌های ایتالیایی که اوضاع مالی مناسبی ندارند مثل کرکس بالای سر قوی سپید پرواز می‌کنند تا چیز دندان‌گیری نصیب‌شان شود. ناپولی بازیکنانی مثل خامس، تئو هرناندس، واسکس و ناچو را می‌خواهد اما به پایین‌ترین قیمت یا به‌صورت قرضی. مدیر ورزشی میلان اخیرا در مادرید دیده شده و آنها وضعیت سبایوس، اودگارد و ماریانو را پیگیری می‌کنند. اینتر خواهان بازگرداندن کواچیچ است. ناچو، ناواس، بیل، ایسکو، آسنسیو، واسکس، دی‌توماس، مایورال، رگیلون و... هم در قفسه‌های فروشگاه رئال‌مادرید چشم‌های مشتریان را به‌خود خیره کرده‌اند.

- شاید لقب زیرک‌ترین باشگاه در اروپا را باید به یوونتوس بدهیم. درحال حاضر شنیده می‌شود رابیو، هافبک پاری‌سن‌ژرمن که به‌دلیل سرپیچی از تمدید قراردادش کل نیم‌فصل دوم را روی سکو سپری کرد به یوونتوس نزدیک شده است. این رسم هر ساله یووه است که بازیکن مجانی می‌خرد. آرون رمزی در نیم‌فصل با این باشگاه توافق کرد تا از فصل جدید با پیراهن شماره۸ به تورین برود؛ بدون آنکه حتی یک سنت به باشگاه آرسنال برسد.

یوونتوس که به‌نظر می‌رسد ده‌لیخت را با ۷۰میلیون یورو خریداری کند، چنین خریدهای گرانی را با جذب بازیکنان مجانی و آزاد جبران می‌کند و بازیکنانی مثل امره جان، ماتوییدی، پوگبا، پیرلو، کینگزلی کومان، دنی آلوز، نتو، فرناندو یورنته، لوکا تونی، کاناوارو، لوسیو، آنلکا و... به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم آمده‌اند. رابیو جدیدترین مفت‌بری آنها خواهد بود.

- برخلاف یوونتوس، باشگاه فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن از این سودها نمی‌کند. آنها ۲ فصل قبل به‌صورت رایگان موفق شدند دنی آلوز را از یوونتوس بگیرند اما همین دیروز خبر رسید که آلوز به‌صورت رایگان از این تیم جدا خواهد شد. رابیو هم با پایان قراردادش پاریس را ترک کرد. باشگاه پاریسی نتوانست از محل فروش بوفون هم چیزی کاسب شود و دروازه‌بان چهل‌واندی ساله ایتالیایی بعد از یک فصل این تیم را ترک کرد.

از بارسلونا، پارما، پورتو و حتی لیدز به‌عنوان مقصد بعدی این دروازه‌بان پیر یاد می‌شود. ناصر الخلیفی همین الان اگر بخواهد می‌تواند با فروش امباپه و نیمار به‌اندازه کل درآمد فروش بازیکن در لالیگا سودآوری کند. البته ناگفته نماند که پی‌اس‌جی احتمالا اره‌را را رایگان از من‌یونایتد در اختیار خواهد گرفت. آنها به ناواس، دروازه‌بان رئال هم گفته بودند که خودش رضایتنامه‌اش را بگیرد و به این باشگاه بیاید اما رئال مادرید با آن مخالفت کرد. باشگاه‌ها برای پرهیز از ورشکستگی احتمالا یکی، دو فصل دیگر به این نتیجه می‌رسند که هیچ بازیکنی که در قرارداد باشگاه دیگری است را نخرند و منتظر بمانند تا قرارداد آن بازیکن تمام شود.

کد خبر 445352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha