مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

برای اولین‌بار در جهان منجمان توانسته‌اند تصاویری از تشعشع‌های مستقیم حلقه‌های اورانوس را ثبت کنند؛ اتفاقی که موجب خواهد شد اطلاعات جدیدی از این حلقه‌های مرموز کسب شود.

فضا

به‌خاطر نور کم این حلقه‌ها پیش از این درباره جرم، ابعاد و بقیه ویژگی‌هایشان اطلاعات چندانی وجود نداشت. به گزارش گیزمودو، محققان در دانشگاه‌های کالیفرنیا و لستر انگلستان توانسته‌اند با ۲تلسکوپ در شیلی، تشعشع‌های ذرات تشکیل‌دهنده حلقه‌های اورانوس را در بازه طول‌موج‌های رادیویی و مادون قرمز اندازه بگیرند.

پیش از این، «وویجر۲» و هابل عکس‌هایی مخابره کرده بودند که نشان می‌داد اورانوس ۱۰حلقه باریک، ۳حلقه ضخیم و دست‌کم ۱۳قمر دارد، اما اطلاعات چندان دقیقی درباره‌شان وجود نداشت. حالا لااقل درباره ۴حلقه اطلاعات بیشتری مخابره شده و می‌تواند میزان فهم ما را از این سیاره منظومه‌خورشیدی دگرگون کند. در تحقیق اخیر دانشمندان از بررسی ۳طول موج رادیویی متفاوت و یک موج مادون قرمز که مستقیما از این حلقه‌ها ساطع می‌شود استفاده کردند.

یکی از نتیجه‌گیری‌های مهمی که از این تحقیق به‌دست آمده این است که نورانی‌ترین حلقه اورانوس به‌جای اینکه از غبار میکروسکوپی ساخته شده باشد، متشکل از ذراتی با ابعاد در حدود سانتی‌متر یا بزرگ‌تر است.

کد خبر 445346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha