دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

دکتر کوروش محمدی-‌رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط ‌زیست شورای شهر اصفهان: شهردوستدارکودک(CFC) در راستای تخصیص حق شهروندی به کودکان و رسیدگی به خواسته‌ها و نیازهای آنها گام برمی‌دارد.

پیشگامی منطقه ۲ در تحقق شهر دوستدار کودک

یکی از اهداف مهم شهر دوستدار کودک ایجاد بستری ایمن و مناسب در محیط شهری در جهت سرگرمی و تفریح، آموزش غیرمستقیم و رشد فکری و اجتماعی کودکان است. ‌در دی‌ماه گذشته اصفهان به‌عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک از سمت سازمان حمایت از کودکان ملل متحد و سومین شهر پایلوت دوستدار کودک در غرب آسیا انتخاب شد. در راستای تحقق هدف «اصفهان به منزله شهر دوستدار کودک»، اعتباراتی در بودجه سال ۹۸ به این مهم تخصیص یافت. توسعه فضاهای کالبدی در شهر دوستدار کودک با استانداردهای کنوانسیون حقوق کودک ارتباط مستقیم دارد تا در محیطی ایمن و شاداب کودکان در کنار والدین با بازی کردن، مراحل رشد را طی کنند.

سال گذشته، به همت شهردار منطقه ۲ پیشنهاد ساخت خانه کودک در پارک قلمستان ارائه شد. با توجه به شرایط فرهنگی منطقه و نیاز به توسعه امکانات تفریحی کودکان بودجه‌ای ویژه، بالغ بر ۵/۳ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت. در تلاشیم عملیات اجرایی بازیکده دوستدار کودک در منطقه ۲ شهرداری که از سال گذشته در راستای نیل به اهداف طرح‌های محرک توسعه آغاز شده در شش ماهه دوم امسال به اتمام برسد.  

فضاهای تاسیس شده برای کودکان در راستای رسیدن به استانداردهای شهر دوستدار کودک که از منطقه ۲ شهرداری اصفهان شروع شده در سایر مناطق شهرداری هم اجرا خواهد شد. این مکان‌ها فضاهای بی‌خطر و ایمن را برای بازی کودکان در کنار مکان‌هایی مناسب برای مادران فراهم می‌کند. امیدواریم طی سه تا پنج سال با تخصیص اعتبارات کافی در جهت انتظارات و اهداف یونیسف گام برداریم و زیرساخت‌های لازم برای احداث فضاهای دوستدار کودک را در مناطق مختلف شهر فراهم کنیم. از آنجا که شهر دوستدار کودک با در نظر گرفتن نیازهای کودکان تلاشی در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی فعال کودکان است، در صدد هستیم اصفهان را به شبکه شهرهای دوستدار کودک ملحق کنیم.

طرح فضای دوستدار کودک در منطقه ۲ شهرداری با انگیزه و همت شهردار منطقه ۲ رقم خورد و اعتبار ویژه و مجزایی برای آن در نظر گرفته شد تا این طرح بتواند در مسیر محرک توسعه به رفاه حال شهروندان و توسعه انسانی و اجتماعی منطقه۲ شهرداری بینجامد و زمینه تسهیل‌ سرمایه‌گذاری در توسعه اقتصادی این منطقه فراهم شود.

کد خبر 445327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha