جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مراسم ششمین سال افتتاح شهر کتاب رویان واقع در شهر نور استان مازندران، پنج‌شنبه 30 خرداد با استقبال گرم مردم و مسئولان و مدیران مختلف این شهر برگزار شد و هم‌زمان  شهر کودک این واحد نیز آغاز به کار کرد.

شهر كودك

میهمانان هنگام ورود به فروشگاه با خوش‌آمدگویی کودکانی ملبس به شخصیت‌های مختلف داستانی و اسطوره‌ای روبه رو شدند. جادوگر شهر اُز، شازده کوچولو، کاوه آهنگر از جمله این شخصیت‌ها بودند.

بخش شهرکودک افتتاح شد. شهر کودک متشکل از بخش های متنوع با توجه به علاقه مخاطب، با فضایی امن برای کودکان. فضایی مهیج و رنگین که می‌تواند به دنیای آنان شادی و رنگ بیشتری ببخشد. جایی برای مشارکت کودکان و تجربه‌ای تازه در محیط متفاوت.

با افتتاح شهر کودک در ششمین سال شهر کتاب رویان، در کنار بخش‌ها و فعالیت‌های گوناگون این مجموعه ، این امکان برای اهالی شهر فراهم می‌شود تا با توجه به نیازها و دغدغه‌های خود و فرزندانشان امکان این تجربه تازه را برایشان فراهم کنند. 

آزاده فخاری، مدیر شهر کتاب رویان ضمن خوش‌آمدگویی از دغدغه‌ها و تلاش‌هایش سخن گفت که طی این مدت برای حفظ شهر کتاب داشته و استقبال مخاطبان این شهر که ضرورت مرکزی فرهنگی را در شهرشان حس می‌کنند.

او هم چنین از ابتکار و ضرورت شهر کودک با توجه به نیازهای شهر نور، جذب تسهیل‌گر برای راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی نوجوانان، بحث مسئولیت اجتماعی‌ و لزوم فضای بزرگ‌تر و بهینه برای کودک، از نشست‌ها و حضور نویسندگان و اهل هنر در این شهر و دیدار با مخاطبان، جلسات نقد ادبی و استقبال طیف جوان شهر در فعالیت های جمعی، نشست همسایگان نیما ، نمایش گروهی و... سخن گفت.

در ادامه مراسم، نوجوانان عضو باشگاه کتابخوانی از دو گروهی گفتند که برای شرکت در جام باشگاه‌ها شکل دادند؛ از جلسات کتابخوانی، جلسات نقد و باور شدن و پذیرفته شدن‌شان توسط اهالی شهر کتاب رویان.

سپس  پندار خمارلو و مهندس میرفخرایی ( دختر و داماد خانم توران میرهادی) از شورای کتاب در میان علاقه‌مندان حضور یافتند و فعالیت‌های زنده‌یاد توران میرهادی، شیوه مدیریت مدرسه فرهاد و ادبیات کودک و تاریخچه فعالیت شورای کتاب و نوع نگاه و نگرش خانم میرهادی و نقش او در ادبیات کودکان ایران برشمردند.

کد خبر 445228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha