همشهری آنلاین: راجر فدرر با پیروزی مقابل دیوید گوفن برای دهمین بار قهرمان اوپن هاله در آلمان شد. این برای نخستین باری است که پرافتخارترین تنیس‌باز مرد دنیا ده بار در یک تورنمنت قهرمان می‌شود.

فدرر

بی بی سی نوشت: تنیس‌باز ۳۷ ساله سوئیسی در فینال به مصاف دیوید گوفن بلژیکی، مرد شماره ۳۳ رده‌بندی جهانی رفت و ۱-۶ و (۲-۷) ۶-۷ پیروز شد.  فدرر تا کنون ۹ بار در اوپن بازل، ۸ بار در ویمبلدون و اوپن دوبی و ۷ بار در مسترز سین‌سیناتی قهرمان شده است.

تنها تنیس‌باز دیگری که توانسته ۱۰ بار یا بیشتر در یک تورنمنت معتبر تنیس قهرمان شود، رافائل نادال است. مرد شماره دو تنیس جهان تا کنون ۱۲ بار در اوپن فرانسه، ۱۱ بار در مسترزهای مونت‌کارلو و بارسلونا و ۹ بار در مسترز رم قهرمان شده است. تمامی این مسابقات روی خاک رس انجام می‌شوند.

اوپن هاله دستگرمی ویمبلدون به حساب می‌آید، مسابقاتی که از دهم تیر (اول ژوئیه) در جنوب لندن آغاز می‌شود و تورنمنت مورد علاقه راجر فدرر است.

دیوید گوفن در راه رسیدن به فینال ساشا زورف، تنیس‌باز کشور میزبان و مرد شماره ۵ جهان را از پیش رو برداشت. اما فدرر که در هشت مسابقه قبلی هفت بار گوفن را شکست داده بود، با وجود رقابتی نزدیک در ست اول، خیلی راحت این حریف را شکست داد.

فدرر با ۲۰ قهرمانی در گرنداسلم‌ها پرافتخارترین مرد تنیس جهان اس، ولی رافائل نادال کمتر از یک ماه پیش با دوازدهمین قهرمانی در اوپن فرانسه تعداد گرنداسلم‌هایش را به هجده رساند. نزدیک‌ترین رقیب این دو نفر نواک جوکوویچ است که ۱۵ بار در گرنداسلم‌ها قهرمان شده.

با توجه به سن و سال فدرر، شماری از کارشناسان معتقدند که شاید ویمبلدون امسال آخرین بخت او برای قهرمانی در قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان باشد. فدرر پیش از فینال هاله گفته بود: "خوشحالم که امسال یک فرصت دیگر پیدا کردم زیرا واقعا مطمئن نبودم که بتوانم بار دیگر در فینال هاله بازی کنم. "

کد خبر 445203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha