همشهری آنلاین: مدیر کنترل حیوانات شهری شهرداری تهران از آمادگی برای واگذاری سگ به دوستداران حیوانات خبر داد.

نقاهتگاه سگ‌ها در آرادکوه

به گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران،  احمد مسجد جامعی و حسین خلیل‌آبادی از اعضای شورای شهر تهران در روز جمعه ۳۱ خرداد از نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب واقع در آرادکوه کهریزک سرزده بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند زنده‌گیری و عقیم سازی سگ‌های پایتخت قرار گرفتند.  

حسن حیدری، مدیر کنترل حیوانات شهری با اشاره به این طی سال های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است، در تشریح روند زنده گیری گفت: «در ابتدا سگهای بدون صاحب و فاقد قلاده در سطح مناطق جمع آوری و به نقاهتگاه منتقل می‌شوند. پس از انجام اقدامات کلینیکی و دامپزشکی که با حضور متخصص دامپزشک مستقر در مرکز، سگها وارد مرحله جراحی، عقیم سازی  و واکسیناسیون می‌شوند.»

حیدری با تاکید بر این که سگها پس از عقیم شدن تا دو هفته آنتی‌بیوتیک دریافت می کنند، افزود: «در مرحله بعد به سگ ها میکروچیپ، پلاک و قلاده نصب می‌شود و حیوانات در حریم حاشیه شهر تهران رهاسازی  و یا به دوستداران و متقاضیان حیوانات واگذار خواهند شد.»

او  با بیان این که شهرداری تهران تنها سگهای بدون صاحب را زندهگیری می‌کند، تصریح کرد: «ماموران زنده گیری تحت هیچ شرایطی سگهایی که صاحب دارند را جمع آوری نمی‌کنند. »

حیدری افزود: «شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر آمادگی خود را برای واگذاری سگ به دوستداران حیوانات اعلام می‌کند. »

مدیر کنترل حیوانات شهری با بیان این که در حال حاضر ۲۲۰ قلاده سگ در این مرکز وجود دارد، گفت: «شهروندان می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل با سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تماس حاصل کنند.»

در این بازدید اعضای شورای شهر از بخش های مختلف مرکز مانند کلینیک، اتاق عمل، زمین بازی، آشپزخانه و... دیدن کردند و در جریان جزئیات امور قرار گرفتند.  

در ادامه حامیان حیوانات در راستای غذا رسانی به سگ های بدون صاحب در نقاهتگاه حضور یافتند و ۳۸ قلاده  توله سگ و ۵ مادر به ایشان واگذار شد. عوامل اجرایی شرکت بعد از واگذاری سگ ها به حامیان بر روند نگه‌داری سگ های واگذار شده نظارت دارند.

کد خبر 445024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha