پویش مردمی «حمایت از کودکان کار» با عنوان «آفتابگردان» برای ۶۰۰ کودک کار که برای خانواده خود کسب درآمد می‌کنند، برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی اجرا می‌کند.

حمایت از کودکان کار

 «هدی شیرین‌گام» مدیر پویش حمایت از کودکان کار، آفتابگردان، در این‌باره می‌گوید: «حدود ۲ سال است که بنیاد «سپاس لحظه حال» با جمعیت «طلوع بی‌نشان‌ها» در ارتباط است. تلاش کرده‌ایم با استفاده از تجارب موجود از کودکان‌کار پشتیبانی کنیم. » او حرفش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «گروه‌های دیگری در حوزه کودکان‌کار فعالند، اما این گروه‌ها، از کودکان کار آسیب‌دیده اجتماعی که در پاره‌ای اوقات مورد سوءاستفاده گروه‌های مافیایی قرار می‌گیرند، حمایت می‌کنند.

 آفتابگردان توجه خود را به کودکانی که برای کمک به امرارمعاش خانواده کار می‌کنند متمرکز کرده است و از این بچه‌ها با خدمات آموزشی، فرهنگی و خدماتی و در قالب گروه‌های داوطلب مردمی حمایت می‌کند. » مدیر پویش آفتابگردان بر این باور است در پهنه مرکزی پایتخت، منطقه ۶، بیشترین تعداد کودکان‌کار را دارد: «کودکان کار در خیابان‌ها و میدان‌های پر تردد شهر حضور دارند. از این رو، همیاران پویش در قالب گروه‌های داوطلب، دوشنبه‌های هر هفته، در۶۰ نقطه تهران به بچه‌های کار خدمت می‌کنند. میدان‌های حضرت‌ولی‌عصر(عج)، انقلاب و خیابان زرتشت در پهنه مرکزی پایتخت، بیشترین کودکان‌کار را در خود دارند. » شیرین‌کام ادامه می‌دهد: «بچه‌های کار، به دلایل مختلف از تحصیل محرومند. با آموزش مربی در دوره‌های آموزشی مؤسسه، تلاش کرده‌ایم بچه‌ها نخست به وسیله بازی و محتواهای شادی که برای آنها طراحی می‌شود، اعتماد به نفس پیدا کنند. در حرکت بعدی، مربیان هر هفته گام به گام به بچه‌ها آموزش می‌دهند تا حداقل سواد را داشته باشند و بتوانند نیازهای خود را تأمین کنند. »

کد خبر 444953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha