همشهری آنلاین: معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای سیاست رئیس‌جمهور فعلی کشورش علیه ایران را «فاجعه‌ای خودساخته» توصیف کرده است.

بایدن:راهبرد ترامپ در قبال ایران، فاجعه‌ای خودساخته است
جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران انتقاد کرده و آن را «فاجعه‌ای خودساخته» توصیف کرده است.

بایدن که یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است در بیانیه‌ای تصریح کرد: «راهبرد ترامپ در قبال ایران، فاجعه‌ای خودساخته است.»

وی در این بیانیه تصریح کرده است: «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای و تضمین عرضه باثبات نفت از طریق تنگه هرمز دو منفعت حیاتی آمریکا در خاورمیانه هستند.»

بیانیه بایدن ساعتی بعد از ساقط شدن یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی در فضای سرزمینی ایران صادر شده است. ایران اعلام کرده پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک»، پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران هم انتقاد کرد و گفت که این تصمیم تنها موجب ستیزه‌جویی بیشتر از سوی ایران شده است.

در بیانیه بایدن آمده است: «ترامپ وعده داد خروج از توافق به نوعی باعث حصول یک توافق بهتر خواهد شد، اما به جای این اتفاق، آنچه مورد پیش‌بینی بود به وقوع پیوست: ایران در حال بازسازی توانمندی‌های هسته‌ای خودش است.» فارس

کد خبر 444774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha