مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان عضو پروژه Breakthrough Listen برای جستجوی حیات در سیارات دیگر، نتایج سه سال مطالعات خود را منتشر کردند.

تردید دانشمندان در وجود حیات معقول در سیارات دیگر
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان تا به حال ۱۳۲۷ ستاره نزدیک زمین (۸۰% این سیارات در مجموع) را بطور مفصل مورد مطالعه قرار داده‌اند تا معلوم کنند که آیا علایم فناوری‌های غیرزمینی در آنها وجود دارد یا نه. در بیانیه رسمی دانشمندان گفته می‌شود آنها تقریبا یک پتابایت (یک میلیون گیگابایت) اطلاعات دیجیتال درباره مطالعات خود درباره حیات معقول در سیارات دیگر جمع آوری کرده اند که اکنون در دسترس همگان قرار دارد.
دنی پرایس، کارمند علمی ارشد دانشگاه فناوری سوینبرن ودانشگاه برکلی در کالیفرنیا و یک از تهیه کنندگان گزارش دانشمندان از نبودن چنان علایم و آثاری در سیارات اطراف کره زمین صحبت کرد که حاکی از وجود موجودات عاقل در این سیارات باشند اما تاکید کرد که تلاش ها در این راستا ادامه خواهد یافت.
دانشمندان برای جستجوی حیات معقول در سیارات دیگر از رادیوتلسکوپ گرین بنک، واقع در ایلت ویرجینیای غربی امریکا و همچنین رادیوتلسکوپ پارکس در استرالیا استفاده کرده اند و قرار است بزودی رصدخانه های دیگری نیز به این پروزه جلب شوند.
نتایج سه سال اجرای پروژه جستجوی حیات در سیارات دیگر که در سال ۲۰۱۵ توسط سرمایه کذاری به نام یوری میلنرو استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری، کیهان شناس و نوسنده مشهور بریتانیایی (چندی پیش درگذشت) راه اندازی شده، در سایت های Breakthrough Listen و BSRC در دسترس عموم قرار دارد.
کد خبر 444772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha