پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرونده نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه با اتهام فساد مالی، «رشوه» و «اعمال نفوذ» به دادگاه کیفری ارجاع شد.

sarkozy
دستگاه قضایی فرانسه با رد درخواست وکلای نیکلا سازکوزی، از محاکمه قریب الوقوع رئیس جمهوری پیشین این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه نیکلا سارکوزی باید برای دفاع در برابر اتهاماتی نظیر فساد مالی و اعمال نفوذ غیرقانونی طی ماه های آینده در دادگاهی در پاریس حاضر شود.

پس از رد درخواست وکلای سارکوزی در پرونده مشهور به «شنود» جهت رفع اتهام از وی در روز سه‌شنبه ۱۸ ژوئن، این پرونده از سوی دیوان عالی فرانسه برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شد.

این درخواست از سوی متهمان این پرونده شامل نیکلا سارکوزی، تیری هرتسوگ، وکیل وی و ژیلبر آزیبر، قاضی سابق جهت اجتناب از برگزاری دادگاه و متوقف کردن روند دادرسی ارائه شده بود.

 سارکوزی در این پرونده متهم است که در سال ۲۰۱۴ میلادی با «اعمال نفوذ» به اطلاعات یک پرونده قضایی دیگر خود در ارتباط با منابع مالی کارزار انتخاباتی‌اش دسترسی پیدا کرده است.

دلیل مشهور شدن این پرونده به «پرونده شنود» این است که در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ وزارت دادگستری فرانسه با انتشار گفت‌وگوی تلفنی میان رئیس جمهوری وقت این کشور و تیری هرتسوگ، وکیل وی رسیدگی به این اتهام «اعمال نفوذ» جهت تائیرگذاری بر مراحل قضایی را آغاز کرد.

کد خبر 444718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha