مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

شهردار تهران می‌تواند لایحه اصلاح بودجه را تنظیم و به شورا ارائه کند. این خبری بود که یک عضو شورای شهر درباره حواشی ایجادشده درخصوص بودجه فرهنگی‌هنری تهران اعلام کرد.

سرانجام-مبهم-بودجه-فرهنگي‌هنري-تهران

پیش از این اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره سهم اندک این سازمان و برنامه‌های فرهنگی‌هنری پایتخت هشدار داده بود. برخی حتی استعفای اخیر او که به دفتر شهردار رسیده را ناشی از این بودجه اندک می‌دانند.

اوحدی گفته بود: در اساسنامه سازمان تأکید شده که هیأت امنا باید بودجه سازمان را تصویب کنند. در بهمن۹۷ بودجه سازمان تصویب شد و به تأیید شهردار تهران و رئیس شورای شهر رسید. بند بعدی اساسنامه می‌گوید که شهردار تهران باید دستور تخصیص این اعتبار را بدهد. الان ماه‌های اول سال است و عین همان بودجه‌ای که هیأت امنا تصویب کرده به سازمان ابلاغ نشده و در آن بودجه کاهشی انجام شده است. یکی از دستور کارهایمان در مجمع سالانه این است که با تصویب هیأت امنا همان بودجه تصویب‌شده اولیه ملاک عمل قرار گیرد و حتما حمایت شهردار محترم و رئیس شورای شهر را هم خواهیم داشت.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: در مواردی که برخی اقلام هزینه‌ای یا درآمدی در بودجه از قلم بیفتد، شهردار تهران می‌تواند لایحه اصلاح بودجه را تنظیم و به شورا ارائه کند. سیدحسن رسولی درباره حواشی ایجادشده پیرامون بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به پانا گفت: لایحه بودجه سالانه شهرداری تهران دربردارنده همه سرفصل‌های درآمدی و هزینه‌ای جاری شهرداری شامل مناطق، نواحی، سازمان‌ها و شرکت‌هاست. این بودجه براساس قانون از سوی شهردار تحویل شورای شهر می‌شود و بعد از بررسی و اظهارنظر کمیسیون‌های تخصصی، در صحن شورا تصویب و برای هیأت تطبیق ارسال می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: چنانچه لایحه بودجه مغایرت قانونی نداشته باشد، به شهردار ابلاغ می‌شود و به‌عنوان سند درآمدی و هزینه‌ای یک‌ساله شهرداری تهران لازم‌الاجراست. وی اضافه کرد: ممکن است به هر دلیلی برخی اقلام هزینه‌ای یا درآمدی در فصل تنظیم لایحه یا در دوره رسیدگی به لایحه در صحن شورا و در کمیسیون‌ها از قلم بیفتد یا کاستی‌ای در مورد اعداد و ارقام صورت بگیرد. در این مواقع، راه‌حل آن ارائه اطلاعات صحیح به‌صورت حساب‌شده خدمت شهردار است. رسولی افزود: راه قانونی‌اش این است که شهردار تهران در آن مورد خاص براساس اختیاراتی که دارد، لایحه اصلاح بودجه را تنظیم کند.

آن لایحه می‌آید، در مورد آن سرفصل‌ها که اعداد و ارقام نیازمند اصلاح است، براساس آن لایحه درخواستی آقای شهردار به بحث گذاشته می‌شود، اصلاح و در نهایت ابلاغ می‌شود. عضو شورای شهر تهران با اشاره به موضوع استعفای اوحدی در پی محقق نشدن بودجه سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران گفت: راه‌حل استعفا و کناره‌گیری کمی برایم غریب است و با شناختی که از آقای اوحدی دارم، این را بعید می‌دانم. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که برای حل این مشکل حتما اقدام خواهیم کرد، چراکه ما به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهر حضور داریم و وظیفه‌مان حل این مسائل است.

  • فقط ۴ درصد بودجه

امسال فقط ۴درصد از بودجه شهرداری به فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی‌هنری اختصاص یافته است. مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تنظیم نامه‌ای برای حل مشکل بودجه سازمان فرهنگی‌هنری گفت: مشکل اساسی درباره بودجه سازمان فرهنگی‌هنری اختلاف در موعد بودجه‌بندی این سازمان و شهرداری تهران است. موعد ارائه بودجه پیشنهادی سازمان فرهنگی‌هنری انتهای اسفندماه اعلام شده اما زمانبندی بودجه‌ای کل شهرداری تهران تا انتهای آذرماه است. این بودجه پیشنهادی دی‌ماه بررسی نهایی و در بهمن‌ماه تصویب می‌شود.

وی افزود: فاصله‌ای که بین این ۲پیشنهاد وجود دارد باید برداشته شود تا ناهماهنگی‌های صورت‌گرفته از بین برود. فراهانی تأکید کرد: مسلم است براساس قانون سقف ۴درصد از درآمدهای نقدی شهرداری تهران به فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران اختصاص دارد. من در این رابطه نامه‌ای تنظیم و به ریاست شورا ارسال کرده‌ام. برای حل مشکل بودجه این سازمان باید هیأت امنای سازمان فرهنگی‌هنری و مجموعه شهرداری اقدامات مقتضی را انجام دهند.

کد خبر 444698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha