همشهری آنلاین: یک قلاده خرس قطبی سرگردان در رویدادی کم‌سابقه در چهار دهه اخیر، صدها فرسنگ دورتر از خانه و کاشانه خود از خیابان‌های شهر نوریلسک در شمال سیبری سر درآورد.

خرس قطبي در شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این خرس ماده خسته و بسیار گرسنه که آشکارا ضعیف و بیمار به نظر می‌رسید، با پاهای گل‌آلود خود ساعت‌ها در حاشیه شهر صنعتی نوریلسک روی زمین دراز کشیده بود و فقط گاهی به امید یافتن غذا از جای خود بلند می‌شد. ساکنان شهر و فعالان محیط زیست معتقدند این نخستین خرس قطبی است که در ۴۰ سال اخیر در نوریلسک دیده شده است.

خرس گرسنه و بیمار نخستین بار عصر روز یکشنبه اطراف منطقه‌ای صنعتی در شمال‌شرقی مرکز نوریلسک توجه مردم و مقام‌های مسئول را جلب کرد و پس از آن بود که پلیس و نیروهای امنیتی حیوان را تحت نظر گرفتند تا هم سلامت خرس قطبی را تامین کنند هم مردم از خطر حمله احتمالی حیوان در امان بمانند. قرار است یک گروه از کارشناسان محیط زیست امروز به نوریلسک برسند و درباره سرنوشت خرس قطبی سرگردان تصمیم بگیرند.

اولگ کراشفسکی که کارشناس حیات وحش منطقه است و از نمای نزدیک از خرس تصویربرداری کرده، می‌گوید: «هنوز معلوم نیست چه چیزی حیوان را به این شهر کشانده است. هر چند ساده‌ترین گمان این است که او گم شده باشد. از تصاویر پیداست که چشم‌های حیوان آب آورده و نمی‌تواند خوب ببیند. به هم ریختن شرایط اقلیمی باعث شده جانوران حیات وحش به امید یافتن غذا راه خود را سوی مناطق مسکونی کج کنند.»

اوایل سال جاری میلادی با دیده شدن ده‌ها قلاده خرس قطبی گرسنه در یکی از مناطق شهری دورافتاده در شمال روسیه، در این منطقه حالت ویژه و اضطراری اعلام شد. خرس‌ها برای یافتن غذا همه جا سرک می‌کشیدند و وارد ساختمان‌های عمومی و خانه‌ها می‌شدند.

شهر نوریلسک به داشتن معادن غنی نیکل شهر است و بسیاری از ساکنان آن پس از شنیدن خبر حضور یک خرس قطبی، به امید گرفتن عکس و تصویر از آن به خیابان‌ها آمدند. البته پلیس از نزدیک شدن مردم به خرس جلوگیری کرد تا نیروهای امنیتی از راه برسند.

کد خبر 444631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha