چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی که قصد داشت ده‌ها قطعه فنچ زنده را با جاسازی درون موپیچ‌های پلاستیکی از فرودگاه جان‌اف کندی نیویورک به داخل خاک آمریکا قاچاق کند، دستگیر شد.

قاچاق فنچ در بيگودي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، این مرد ۳۹ ساله بیش از ۳۰ فنچ کوچک را درون بیگودی‌های رنگارنگ جاسازی کرده و داخل ساک خود قرار داده بود. فرانسیس گوراهو روز یکشنبه با پروازی از شهر جرج‌تاون در گویان (شمال آمریکای جنوبی) وارد فرودگاه جان‌اف کندی نیویورک شد و ماموران بخش گمرگ او را با ساک دستی حاوی فنچ‌های زنده بازداشت کردند.

متهم نگون‌بخت در این ساک ۳۴ قطعه فنچ را داخل بیگودی‌ها یا همان موپیچ‌های پلاستیکی قرار داده بود و قصد داشت هر کدام از این پرنده‌ها را سه هزار دلار به شرکت‌کنندگان در رقابت آوازخوانی پرندگان بفروشد. به این ترتیب، ارزش ساک حاوی پرنده‌های زنده از سوی کارشناسان گمرک حدود ۱۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود. گوراهو روز دوشنبه به اتهام قاچاق غیرقانونی حیوان زنده به دادگاه معرفی شد.

فنچ از پرندگان بومی منطقه شمال آمریکای جنوبی و مشخصا کشور گویان است و حیوانی بسیار باارزش در آمریکا به شمار می‌رود. معمولا از این پرنده کوچک در رقابت‌های آوارخوانی پرنده‌ها در نیویورک استفاده می‌شود و بازار شرط‌بندی روی بهترین صدا در میان پرندگان در این شهر آمریکا بسیار داغ است.

دسامبر سال گذشته هم درست اتفاقی مشابه در فرودگاه JFK رخ داده و داخل ساک بزرگ یک مسافر رسیده از گویان ۷۰ قطعه فنچ زنده جاسازی‌شده در موپیچ پلاستیکی کشف شده بود. مقام‌های گمرک آمریکا با قاچاق پرندگان زنده به شدت برخورد می‌کنند و نگران شیوع بیماری‌هایی چون آنفلوانزی مرغی هستند.

کد خبر 444621

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha