چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

اشرف شفیعی -  تبریز – خبرنگار: یکی از چالش‌های مهم عرصه هنر و فرهنگ در سال‌های اخیر، اقتصادی کردن فعالیت‌ها بوده است، آن هم در حالی که فعالیت‌های هنری با توجه به مشکلات اقتصادی برای تداوم فعالیت و جلوگیری از دلسردی فعالان این حوزه نیاز به توجیه‌پذیر کردن چنین اقداماتی دارند.

سید محمدحسین بلاغی

هنرمندان آذربایجان شرقی هم یکی از بیشترین هنرمندان کشور را به خود اختصاص داده‌اند و متنوع‌ترین هنرها را می‌توان در سراسر این استان پیدا کرد؛ تنوعی که تداوم آن نیازمند حمایت و رونق عرضه تولیداتشان است. اما اقتصادی کردن این فعالیت‌ها رویکردی است که باید با حمایت مسئولان همراه باشد. در این زمینه «سید محمدحسین بلاغی» رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، به چند سوال همشهری پاسخ داده است.  

  • یکی از راهکارهای اقتصادی کردن فعالیت‌های هنری امکان فروش آثار است، اما در این زمینه هنرمندان مشکلاتی دارند، از جمله اینکه  امکان تهیه سالن مناسب برای فروش ندارند. در این زمینه چه حمایتی دارید؟

برگزاری برخی نمایشگاه‌ها با حمایت حوزه هنری صورت می‌گیرد تا هنرمندان بتوانند بیشتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. بر این اساس، آنها می‌توانند زمینه اقتصادی کردن فعالیت‌هایشان را فراهم کنند. محل برگزاری این نمایشگاه‌ها در نگارخانه ماه حوزه هنری آماده شده است و نمایشگاه‌های متعدد هنرمندان در طول سال برگزار می‌شود.

  • برای توانمند کردن هنرمندان از نظر اقتصادی چه راهکاری وجود دارد؟

آموزش‌های لازم هنری با حضور اساتید برجسته از سوی حوزه هنری پیش‌بینی شده است و اجرا می‌شود. هنرمندان در این دوره‌ها می‌توانند سطح فعالیت‌های اقتصادی خود را افزایش دهند و آماده حضور در عرصه اقتصاد هنری شوند.

  • در زمینه‌های اقتصاد هنری و فرهنگ‌سازی رونق تولید هم برنامه دیگری دارید؟

برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی از جمله کارگاه عملی پوستر و تصویرسازی با موضوع شعار امسال و رونق تولید و همچنین برگزاری کارگاه‌های دیگر مد نظر است. با توجه به این‌که هنرمندان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند، حضور توانمند آنان در عرصه انتقال مفاهیم سال رونق تولید می‌تواند موثر باشد.

کد خبر 444602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha