چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۶
۰ نفر

مرجان فرهمند - خراسان رضوی-خبرنگار:  بهره‌برداری از محور شهید بسکابادی در شهرک شهید باهنر و آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت بولوار حر در منطقه ۶ مشهد طی مراسمی با حضور «محمدرضا کلائی» شهردار مشهد، رئیس و اعضای شورای شهر اسلامی مشهد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمرانی و جمعی از مدیران شهری انجام شد.

بازگشایی محور شهید بسکابادی
  • حاشیه‌نشینان در اولویت برای دریافت خدمات شهری

شهردار مشهد در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه شهری در منطقه ۶ می‌گوید: اولویت مدیریت شهری، متوازن‌سازی و خدمات‌رسانی در نقاط مختلف شهر با اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین است. وی با ابراز امیدواری درباره ارتقای کیفی خدمات در مناطق مرکزی و کم‌برخوردار مشهد اضافه می‌کند: زائران و مسافران بیشتر در این مناطق اقامت دارند و باید در آماده‌سازی فضا برای زندگی بهتر و راحت‌تر در مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر که می‌تواند بخشی اقدامات حمل‌ونقلی و ترافیکی و بخشی هم عمرانی و فضای سبز باشد، توازن ایجاد کنیم.

کلائی با اشاره به مسیرهای پرتردد بین ۲ شهرک شهید رجایی و شهید باهنر بیان می‌کند: نزدیک به ۴۰ سال بود که این مسیرها نیاز به ساماندهی داشتند که پس از اجرای ضلع جنوبی از معاونت فنی و عمرانی خواستیم که ساماندهی ضلع شمالی را نیز در دستور کار قرار دهد. این مقام مسئول می‌افزاید: شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه ساماندهی ضلع شمالی مسیر حدفاصل شهرک شهید باهنر و شهید رجایی هستیم. امیدوارم بتوانیم با ساماندهی این مسیر و همچنین بازگشایی و آسفالت مسیر بسکابادی به طرق، ترافیک بین ۲ شهرک شهید باهنر و رجایی را کم کنیم.

  • شرایط جوی؛ علت تاخیر در انجام پروژه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری مشهد هم بیان می‌کند: بازگشایی و آسفالت مسیر بسکابادی به طرق و آغاز عملیات اجرایی پروژه ساماندهی ضلع شمالی مسیر حدفاصل شهرک رجایی و باهنر از پروژه‌هایی محسوب می‌شدند که جزو درخواست‌های همه اهالی شهرک شهید باهنر بودند.

«خلیل‌الله کاظمی» با اشاره به این‌که از دلایل تاخیر در بهره‌برداری و آسفالت مسیر بسکابادی به طرق شرایط نامناسب جوی و بارندگی‌های اخیر ابتدای سال جاری بود، می‌گوید: به‌ علت تاخیر در افتتاح پروژه از ساکنان این منطقه عذرخواهی می‌کنم. با تاکیدهای شهردار مشهد و شورای شهر تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی طی سال جاری در مناطق کم‌برخوردار اجرا خواهند شد.  

وی با اشاره به آغاز پروژه در بهمن سال گذشته بیان می‌کند: این پروژه طی مدت ۴ ماه با هزینه‌ای بالغ بر ۲/۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. بازگشایی و آسفالت مسیر ۲ کیلومتری شهرک شهید رجایی و شهید باهنر با مشارکت شهرداری منطقه ۶ مشهد و سازمان عمران شهرداری مشهد انجام شد که در آن شهرک شهید باهنر را از منطقه کنه‌بیست به شهرک طرق وصل و منطقه را از بن‌بست خارج می‌کند.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری مشهد ادامه می‌دهد: شهردار مشهد و اعضای شورای شهر تاکید زیادی برای ساماندهی و آسفالت ضلع جنوبی مسیر حدفاصل شهرک شهید باهنر و شهید رجایی داشتند و حالا شاهد آغاز عملیات اجرایی ساماندهی ضلع شمالی هستیم. وی بیان می‌کند: این قول را به مردم منطقه می‌دهیم که ضلع شمالی با طول نزدیک به ۸/۱ کیلومتر و نصب آیلند، فضای سبز و نورپردازی مناسب طی مدت ۷۰ روز افتتاح شود. در این پروژه نزدیک به ۵/۲ میلیارد تومان هزینه شده و عرض پروژه نزدیک به ۹ متر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به ترافیک سنگین میدان شهید فهمیده می‌گوید: ترافیک این میدان یکی از گلایه‌های شهروندان بود، به همین علت اجرای پروژه رمپ ورودی خین عرب از بزرگراه شهید چراغچی در دستور کار قرار گرفت و این پروژه در هفته جاری ۲۰ روز زودتر از زمان‌بندی به ‌بهره‌برداری خواهد رسید.

  • پدافند غیرعامل از مسائل مهم شهری

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد نیز اظهار می‌کند: پدافند غیرعامل یکی از مسائل مهم شهری محسوب می‌شود. معبر بسکابادی هم یکی از خروجی‌های مهم شهر در مواقع اضطراری به‌ حساب می‌آید. «محمدهادی مهدی‌نیا» در مراسم بازگشایی معبر شهید بسکابادی بیان می‌کند: شورای شهر پنجم از ابتدای شروع کار خود ۲ اولویت را برای پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار داد. ابتدا رعایت ضوابط و استانداردهای فنی و عمرانی و اولویت بعدی اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار مدیریت شهری و شنیدن درخواست‌های مردمی است. وی اظهار می‌کند: در سال جاری شاهد ۳میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع روکش آسفالت در مشهد خواهیم بود.

  • شهرک شهید باهنر از بن‌بست خارج می‌شود

پرنیان علی‌بخشیان - خراسان رضوی-خبرنگار:

شهرک شهید رجایی مشهد به شهرک عرب‌ها معروف است. نزدیک به ۳۸ سال قبل این شهرک برای مردم جنگ‌زده استان خوزستان که به مشهد پناه آورده بودند، ساخته شد و کم‌کم در سال‌های بعد، مهاجران زیادی از مناطق جنگ‌زده جنوب در آنجا ساکن شدند.  
طی هفته‌های گذشته «حجت‌الله حیدری» شهردار منطقه ۶ مشهد مهم‌ترین درخواست‌ اهالی شهرک شهید باهنر را که در بسیاری از نشست‌های مردمی، ملاقات‌های عمومی و محله‌گردی‌ها مطرح شده، بهسازی و بازگشایی محور شهید بسکابادی و آغاز عملیات اجرایی محور شمالی شهرک شهید باهنر و رجایی می‌داند.

این مسیر به عنوان یکی از پرترددترین مسیرهای ارتباطی شهروندان است ولی به دلیل ناهمواری و خاکی بودن مشکلات زیادی برای مردم به همراه داشته است. با حضور «محمدرضا کلائی» شهردار مشهد و جمعی از معاونان، مدیران و اعضای شورای شهر پروژه بازگشایی و آسفالت مسیر شهید بسکابادی به طرق افتتاح شد.

در عملیات اجرایی محور شمالی شهرک شهید باهنر فقط قرار بود مسیر مورد نظر آسفالت و در نهایت به میزان ۲ متر تعریض شود ولی پس از بررسی‌های لازم کارشناسان به این نتیجه رسیدند که باید زیرسازی و تحکیم بستر شود. «سیداحسان عظیمی» مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد درباره عملیات اجرایی محور شمالی شهرک شهید باهنر می‌گوید: براساس عملیات زیرساختی در این پروژه به زمان بیشتری نیاز داریم و حدود ۷۰ روز را در نظر گرفتیم. این پروژه به‌نام «محمدآباد» تعریف شده است و بخشی از ۱۰۰ متری را به طرق وصل می‌کند و تا پایان شهریور امسال به ‌بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به زیرساخت‌های این پروژه بیان می‌کند: مسیر شهید بسکابادی شهرک شهید باهنر را از بن‌بست خارج می‌کند. برای اجرای این پروژه حدود ۵/۲ کیلومتر زیرسازی و راه ایجاد و در ۲ لایه به ضخامت ۱۱ سانتی‌متر آسفالت شد. عرض معبر پایین ۹ متر و عرض معبر نهایی که مردم استفاده خواهند کرد ۷ متر است. عظیمی اظهار می‌کند: آسفالت استفاده شده از نوع آسفالت راهسازی است که عمر پروژه را افزایش می‌دهد، به همین دلیل در این مسیر شاهد تردد ماشین‌آلات سنگین هم هستیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد می‌گوید: در محور «حر» که حدفاصل شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر است، در گذشته در ضلع جنوبی، شهرداری منطقه ۶ فعالیت و مسیر را بازگشایی کرده بود، ولی ضلع شمالی آن هنوز باقی مانده بود. وی می‌افزاید: ضلع شمالی چالش بسیار بزرگی داشت و آن بستر نامناسب زیر آسفالت بود و مدام شاهد نشست‌های خطرناک و پرحادثه بودیم. به همین منظور ما کل این مسیر را تحکیم بستر و به ‌این منظور کل آسفالت راجمع‌آوری کردیم. با دستگاه و تکنولوژی WR و با اضافه کردن سیمان و آهک به خاک بستر و تغییر جنس خاک، کل بستر را تحکیم کردیم.

عظیمی می‌گوید: یک آیلند به عرض ۲ متر با فضای سبز مناسب در وسط مسیر طی حداکثر ۷۰ روز ایجاد خواهد شد. این مسئول با اشاره به اعتبارات نهایی این پروژه بیان می‌کند: اعتبار اولیه برای پروژه بسکابادی حدود ۵/۲ میلیارد تومان است ولی با بررسی وضعیت نهایی این پروژه به‌ طور حتم اعتبار نهایی در آینده اعلام خواهد شد. این مسئول ادامه می‌دهد: این پروژه ابتدا قرار بود در ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر اجرا شود که پس از بررسی‌های لازم متوجه شدیم که دسترسی و اتصال به‌ طور کامل انجام نمی‌شود، به‌همین علت ۳۵۰ متر به آن اضافه و همین موضوع باعث افزایش اعتبار برای پروژه شد. این پروژه طی مدت ۷۰ روز به بهره‌برداری خواهد رسید و تابلوی روزشمار احداث پروژه ساماندهی ضلع شمالی مسیر حد فاصل شهرک شهید باهنر و رجایی نیز روشن شده است.

کد خبر 444557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha