سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: میشل پلاتینی، رئیس اسبق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به اتهام اهدای امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر، بازداشت شد.

ميشل پلاتيني

به گزارش ایرنا، کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه صبح امروز، سه‌شنبه 28 خرداد، در ادامه تحقیقات در خصوص فساد مرتبط با اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر، توسط پلیس فرانسه دستگیر شد.

مرد ۶۳ ساله فرانسوی که از ژانویه سال ۲۰۰۷ ریاست یوفا را بر عهده داشت و پس از اینکه با محرومیت ۶ ساله از فعالیت های فوتبالی منع شد، در سال ۲۰۱۵ از سمت خود کناره گیری کرد. محرومیتی که بعدها و پس از ارجاع پرونده به دادگاه حکمیت ورزشی (کاس) به چهار سال کاهش یافت.

محرومیت مذکور مارس سال جاری به اتمام رسید، اما پلاتینی امروز برای بازپرسی و پاسخگویی به پاره‌ای از پرسش ها به اداره مبارزه با فساد فرانسه برده شد.

اعطای امتیاز جنجال برانگیز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر همزمان با خبر میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ توسط روسیه، در سال ۲۰۱۰ اعلام شد.

پلاتینی در سال ۲۰۱۴ اذعان داشت که وی چند روز پیش از رای دادن به نفع قطر، با «محمد بن حمام» مقام فوتبالی اسبق و رسوا شده آسیایی ملاقات مخفیانه ای داشته است؛ بن حمام پس از برملا شدن اسنادی توسط روزنامه ساندی تایمز، مادام العمر از فعالیت فوتبالی محروم شد.

کد خبر 444541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha