سخنگوی صنعت برق گفت: در حال سپری کردن گرم‌ترین روز سال(دوشنبه) هستیم؛ به‌طوری که هم‌اکنون دمای هوا در برخی نقاط کشور به ۵۰درجه سانتی‌گراد رسیده است.

مصطفي رجبي‌مشهدي

به گزارش همشهری، مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه مصرف برق روز یکشنبه ۵۳هزار و ۵۳۴مگاوات بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون(روز دوشنبه) مصرف برق نسبت به روز گذشته یکهزار مگاوات افزایش داشته است.

او با درخواست از مردم جهت مدیریت مصرف برق، گفت: از همه مردم درخواست می‌کنم مصرف خود را در ساعات‌ ۱۲تا ۱۶(ساعات اوج مصرف) از طریق تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵درجه به‌عنوان دمای آسایش، استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده از وسایل پرمصرف برقی از اواخر شب تا ابتدای صبح مدیریت کنند. رجبی‌مشهدی درخصوص تغییر ساعات اداری اعلام کرد: تاکنون مصوبه‌های لازم در ۲۲استان کشور برای تغییر ساعات اداری با توجه به اختیارات هیأت‌وزیران به استانداران صادر شده و احتمال اجرای آن در ۴ استان دیگر نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس این طرح، ساعات کار ادارات یک ساعت زودتر آغاز و به تشخیص استانداران تا یک ساعت و نیم زودتر به اتمام می‌رسد، تأکید کرد: اجرای طرح تغییر ساعات اداری در تهران منوط به موافقت استانداری است.

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بخش مدیریت مصرف و افزایش ظرفیت نیروگاهی و همچنین افزایش تولید نیروگاه‌های موجود، انتظار می‌رود خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم و با وجود این همکاری مردم و مشترکان نقش بسزایی در این خصوص دارد.

کد خبر 444454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha