همشهری آنلاین: راست‌های افراطی آلمان که در دو سال گذشته موفق به کسب کرسی نمایندگی در پارلمان آلمان، بوندستاگ، هم شده‌اند یکی از مهم‌ترین شانس‌ها برای کسب یک شهرداری را یکشنبه از دست دادند.

شكست راست افراطي در انتخابات آلمان

به گزارش یورونیوز، حزب «آ اف د» که سرمایه گذاری زیادی روی برد خود در شهر «گورلیتز» در ایالت ساکس کرده بود، با اتحاد احزاب مخالف و برخلاف پیش بینی‌ها موفق نشد در انتخابات شهرداری پیروز باشد. نماینده حزب دموکرات مسیحی، حزب در قدرت آلمان به رهبری آنگلا مرکل، موفق شد با کسب ۵۵.۱ درصد آرا گوی سیقت را از نماینده آ آف د در این شهر برباید.

«آ اف د» ۴۴.۹ درصد آرا را بدست آورد. سباستین ویپل نماینده راست گرایان افراطی در این انتخابات، یک ورزشکار حرفه ای رشته های رزمی است. شهر گورلیتز ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد اما نتیجه این انتخابات و برد احتمالی راست گرایان افراطی می توانست نگرانی های زیادی را در میان احزاب رقیب برای انتخابات پیش رو ایجاد کند.

آ اف د برای اولین بار پس از جنگ دوم جهانی و حضور «راست افراطی نازی» موفق شد سال گذشته در انتخابات سراسری آلمان نماینده به پارلمان این کشور بفرستد.

نظرسنجی ها هم در گورلیتز نشان می داد که نماینده راست های افراطی بیشترین شانس کسب پیروزی در این شهر را دارد و هم چنین نماینده این حزب در اولین دور انتخابات شهرداری ها که در پایان ماه مه برگزار شده بود موفق شد با کسب ۳۶درصد آرا در صدرقرار بگیرد. تنها عامل پیروزی حزب دموکرات مسیحی ائتلاف احزاب کوچکتر با نماینده آن و تبلیغات وسیعی بود که علیه راست گرایان افراطی در جریان انتخابات منتشر شدند.

کد خبر 444424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha