مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

 کمک به حفظ جان انسان‌ها از کارهایی است که برخی از روی علاقه و برخی برحسب نوع شغل و وظیفه خود این امر را انجام می‌دهند. نجات‌غریق‌ها هم که نقش بسیاری در نجات جان افراد در استخرها ایفا می‌کنند، امروزه با مشکلات معیشتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و به‌شدت از این وضعیت و توجه کم مسئولان گلایه‌مند هستند.

رئيس هيات نجات‌غريق البرز

به گزارش همشهری، ‌رئیس هیات نجات‌غریق با اشاره به مشکلات معیشتی متعدد نجات‌غریق‌های البرزی گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان دارای پشتوانه قانونی است و باید این نهاد به موضوع مشکلات نجات‌غریق‌ها ورود کند. «حسین زارع» می‌گوید: مشکلات مربوط به حقوق و بیمه نجات‌غریق‌ها سال‌هاست که مطرح شده است اما متاسفانه هر راهکاری که ارائه می‌دهیم به سرانجام نمی‌رسد.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان به‌راحتی می‌تواند در راستای احقاق حقوق نجات‌غریق‌ها موثر واقع شده و با مدیران استخرها مقابله کند. رئیس هیات نجات‌غریق البرز اضافه کرد: از آنجا که هیات نجات‌غریق هیچگونه پشتوانه قانونی ندارد درواقع وقتی دربرابر استخرداران ایستادگی می‌کند، هیچگونه تاثیری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان می تواند در هنگام مجوز دادن به استخرها و یا تمدید جواز آنها مدارکی از جمله قراردادهای ناجیان، تاییدیه بیمه و استانداردهای استخر را بررسی و درخصوص این موارد به صورت جدی با استخرداران رفتار  کند.  زارع همچنین می‌افزاید: متاسفانه مشکلات بیکاری و اقتصادی جوانان و جامعه عاملی شده است تا ناجیان حتی با دستمزدهای پایین فعالیت کنند و در مواردی هم در مقابل بازرسان ادعا کنند که بیمه آنها رد می شود که امیدواریم با تصمیماتی از سوی اداره کل ورزش و جوانان، مدیران استخرها موظف به رعایت پرداخت حقوق، بیمه و استانداردهای استخر شوند.

کد خبر 444357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha