همشهری آنلاین: یک روزنامه چینی نوشت بجز تعداد معدودی از کشورها که همیشه پیرو سیاست‌های آمریکا بوده‌اند، کشورهای دیگر جامعه بین المللی از جمله قدرت‌های بزرگ، مخالف اظهارات و اتهام‌های مقام‌های آمریکایی به ایران در موضوع انفجار نفتکش‌ها هستند.

روزنامه چینی: جهان اتهام آمریکا به ایران در حادثه نفتکش ها را نمی پذیرد

روزنامه "ساوت چاینا" روز دوشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد حتی ژاپن متحد امنیتی آمریکا هم حاضر به پذیرش اتهامات این کشور علیه ایران نشده و تاکید کرده است که باید بررسی های لازم و مستقلی در این باره صورت گیرد.

گزارش حاکی است که در میان کشورهای مطرح جهان آلمان از جمله آنهایی است که بشدت با این اتهامات و استدلال های بدون مدرک و شواهد آمریکا مخالف کرده و به واشنگتن در مورد تشدید تنش ها هشدار داده است وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است که دلیل و مدرک متقنی وجود ندارد که بتواند این اتهامات واشنگتن علیه تهران را ثابت کند.

ساوت چاینا می نویسد که شمار زیادی از کشورهای دنیا نسبت به افزایش تنش ها هشدار داده اند و خواستار جلوگیری از این روند شده اند.

از جمله روزنامه به نام کشورهای چین و روسیه اشاره کرده و آورده است که این دو کشور نیز رابطه نزدیکی با ایران دارند و می خواهند تنش ها متوقف شود.

این روزنامه در ادامه به مواضع ژاپن پرداخته و آورده است: مقی دولت این کشور ارزیابی های آمریکا را قبول نکرده و گفته اند اصلاً این اتهامات علیه ایران قابل استناد نیست.

گزارش می افزاید که از دیدگاه مقام های دولت ژاپن، توضیحات آمریکا نمی تواند باعث گمانه زنی های بیهوده شود و مقام های توکیو را قانع کند.

روزنامه نوشت که اتحادیه اروپا به آمریکا هشدار داده و استدلال ها را ناوارد دانسته و خواستار خویشتنداری حداکثری شده است.

ساوت چاینا تاکید کرد که آمریکا عملاً با اتهام زنی هایی که فقط مورد قبول عربستان و اسراییل قرار گرفته باعث بروز دو دستگی در جامعه بین المللی شده است.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

کد خبر 444317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha