همشهری آنلاین: مقامات اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA) اعلام کرده‌اند که کشف لاشه ۲۷۹ دلفین از اول فوریه سال جاری تا کنون حاکی از آن است که نرخ مرگ و میر دلفین‌ها در سواحل این کشور سه برابر بیشتر از حد طبیعی است.

دلفین

اغلب این لاشه‌ها در سواحل فلوریدا، آلاباما، میسیسیپی و لوئیزیانا کشف شدند و دانشمندان در حال بررسی دلایل مرگ و میر آنها هستند.

تری روولز، مدیر سلامت پستانداران دریایی این سازمان، آلودگی‌های نفتی دریاها را یکی از دلایل احتمالی افزایش مرگ و میر دلفین‌ها می‌داند.

در همین حال طبق تحقیقات دیگر، لکه‌هایی بر روی پوست این حیوانات کشف شده است که نشان می‌دهد در معرض آب شیرین قرار گرفته و به دلیل برهم خوردن محیط زیستشان جان باخته‌اند. این مساله می‌تواند در اثر ورود سیلاب‌های غیر طبیعی از رودخانه‌ها به دریا رخ دهد.

دانشمندان سازمان اداره ملی اقیانوسی و جوی، برای تابستان امسال بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از خط ساحلی را به دلیل جریان‌های فصلی رودخانه‌ای، به عنوان بخشی از «منطقه مرده» حیات وحش اعلام کردند. جریان‌های فصلی رودخانه‌ای سبب می‌شود که میزان اکسیژن‌ آب‌ دریا کاهش یابد.

آنان همچنین از کشتی‌رانان و مسافران ساحلی خواستند تا در صورت مشاهده دلفین‌های مرده در امتداد خط ساحلی به آنها نزدیک نشوند و گارد ساحلی را مطلع کنند.

کد خبر 444294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha