دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

حیدرعلی عابدی - نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی:  متولی اصلی برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، والدین هستند که بین کلاس‌های آموزشی متنوع و با توجه به استعدادها و علایق دانش‌آموزان برای تابستان آنها برنامه‌ریزی می‌کنند.

حیدرعلی عابدی - نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی

اما برای آن‌که والدین از قدرت انتخاب کافی و درست برای این برنامه‌ریزی بهره‌مند باشند، باید برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی در جامعه وجود داشته باشد. مهم‌ترین موضوعی که نباید فراموش شود این است که بچه‌های ما در طول ۹ ماه سال تحصیلی، دوران پر استرس امتحان و یادگیری را پشت سر گذاشته‌اند و خانواده‌ها باید سعی کنند که اوقات فراغت تابستانی را با ثبت‌نام در کلاس‌هایی بگذرانند که مهارت‌های زندگی را در آنها تقویت می‌کند.

به‌عبارت دیگر نباید در این چند ماه هم خانواده‌ها دنبال تقویت پایه‌های تحصیلی فرزندشان باشند چون این کار بچه‌ها را دلزده می‌کند، در عوض می‌توان از تابستان برای مشارکت بچه‌ها در کارهای جمعی و گروهی و حرفه‌آموزی استفاده کرد. همچنین برنامه‌هایی مانند مسافرت، بازی و سرگرمی و استراحت نیز می‌تواند روحیه آنها را برای شروع یک سال تحصیلی جدید و کار و تلاش دوباره آماده کند.

انتظاری که از دستگاه‌های اجرایی می‌رود این است که زمینه را برای برگزاری کلاس‌های تابستانی فراهم کنند نه این‌که خودشان مجری کار باشند، بلکه با دعوت از مربیان و نیروهای مردمی، زمینه برگزاری کلاس‌های ارزان‌قیمت تابستانی را در محله‌های مختلف شهر فراهم کنند تا هم برای گروهی از هنرمندان و ورزشکاران فرصت شغلی ایجاد شود و هم دانش‌آموزان با دغدغه کمتری در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند و چند ساعت از روزهای تابستان را با آموزش و سرگرمی‌های دسته‌جمعی بگذرانند.

کد خبر 444273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha